Gegevens vragen van derden

Minielindi
Topic Starter

Gegevens vragen van derden

#1 , 27 mar 2011 20:48

Hallo,

Sinds 2 jaar woon ik samen met mijn partner in een huurhuis.

Volgende week verhuizen wij naar aan appartement (dit gaat via een immokantoor)

Het immokantoor vroeg wat ons inkomen was, en ging dat dan ff doorbellen naar de eigenaar van het app( volgens het immokantoor, was zelfs enig bewijs overbodig)

Toch wou de eigenaar onze jaarbalans zien, dus hebben we die doorgemaild.

Nu, die jaarbalans is zeer positief, maar nu vraagt de toekomstige huisbaas nog eens de gsm nummer van onze huidige huisbaas...

Het voelt aan of ik op sollicitatie gesprek moet gaan :?

Kan ik weigeren om een nr aan derden door te spelen?

Ik kan wel begrijpen dat die eigenaar op safe wilt spelen, maar onze jaarbalans zegt genoeg, dus vind ik het contact met mijn vorige huisbaas wel wat overbodig!

Heb deze week naar testaankoop gebeld en daar zeiden ze: positieve jaarbalans = VOLDOENDE! En dat ik beter de huurovereenkomst niet teken, want als de eigenaar zo al begint, bla bla bla :)

Hopelijk kan iemand mij hier wat meer raad geven!

Alvast bedankt,

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 27 mar 2011 21:17

Je huidige huurbaas moet akkoord gaan dat je zijn GSM nummer doorgeeft.
Als ik een referentie op mijn CV zet, moet ik dat ook gevraagd hebben aan die persoon of dat mocht.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2011 23:40

juist

Reclame

Vandebos

#4 , 27 mar 2011 23:51

Deel de mening van test aankoop. Maak op voorhand en in een keer over welke informatie je van je huurders wenst... Deze koorddanserij..

Minielindi
Topic Starter

#5 , 29 mar 2011 11:53

Bedankt voor de info iedereen!

Nu ondertussen heeft het immokantoor weer enkele keren de nummer vd huisbaas gevraagd... We kunnen er blijkbaar niet van onderuit!
Doordat er veel problemen waren met de vorige huurders willen ze zeker nu op safe spelen.

Hoe kunnen ze op die informatie vertrouwen? Men kan evengoed de nr van moeder, vader of schoonbroer geven... Niemand die er toch achterkomt!

Groetjes

Drone

#6 , 29 mar 2011 14:04

Bedankt voor de info iedereen!

Nu ondertussen heeft het immokantoor weer enkele keren de nummer vd huisbaas gevraagd... We kunnen er blijkbaar niet van onderuit!
Doordat er veel problemen waren met de vorige huurders willen ze zeker nu op safe spelen.

Hoe kunnen ze op die informatie vertrouwen? Men kan evengoed de nr van moeder, vader of schoonbroer geven... Niemand die er toch achterkomt!

Groetjes

nummers van een gsm abbonement komen ook in de witte gids terecht, zowel de papieren als de on-line versie ;)

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mar 2011 15:00

nummers van een gsm abbonement komen ook in de witte gids terecht, zowel de papieren als de on-line versie ;)
Toch even nagekeken. Dat van mij staat er niet in. Zal wel van de operator afhangen zeker?

Fore

#8 , 29 mar 2011 15:19

Kan dit niet gezien worden als misbruik van vertrouwen?

Je kan altijd je ex-huisbaas toestemming vragen, als die niets klagen over u had, lijkt me dit het einde van de wereld niet.

EDIT: ik zat fout:

Misbruik van vertrouwen is de bedrieglijke verduistering of verspilling, ten nadele van een ander, van voorwerpen die men ontvangen had onder de verplichting van ze terug te geven of ze voor een bepaald doel te gebruiken of aan te wenden.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Tattie

#9 , 30 mar 2011 14:12

tis niet omdat jullie genoeg verdienen om die nieuwe huur te betalen dat jullie daarom goede deftige huurders zijn e... ik begrijp de nieuwe huisbaas, en als hij zo een info wilt inwinnen lijkt het me eerder nen huisbaas die zijn huis in orde wilt hebben dan ene die er niet om geeft maar dan ook niks komt maken als er wat mankeert....

Minielindi
Topic Starter

#10 , 30 mar 2011 14:23

@ Tattie : euhm, wij zijn DEFTIGE huurders... anders lijkt het mij wel wat onlogisch dat ik hier zo een vraag ga posten!!! of ni soms?

Het wilt niet zeggen omdat de vorige huurders klootzakken waren, dat wij dat ook zijn.

Maar uit uw antwoord haal ik dat er wel uit, bedankt.

Vandebos

#11 , 30 mar 2011 15:51

@minielindi: de eerste keer dat je na een uitdrijving de stront van het plafond in de slaapkamer dient te krabben, dat je in het gehele huis nieuwe deuren dient te plaatsen omdat de oude zijn opgestookt, dat je 9 maanden met de gasmaatschappij in een geding verwikkeld zit omdat de bewoner de gasteller heeft omzeild, je schoenen in de keuken 2 cm in het vet op de vloer zakken en je een industriële reiniger, die normaliter enkel gebuikt wordt om dieselgroepen in zeeschepen te reinigen, nodig hebt om die vloer terug te vinden en dat allemaal in een pand dat pas gerenoveerd was... dan zal je je potentiële verhuurder begrijpen.

gvm

#12 , 30 mar 2011 23:09

@minielindi: de eerste keer dat je na een uitdrijving de stront van het plafond in de slaapkamer dient te krabben, dat je in het gehele huis nieuwe deuren dient te plaatsen omdat de oude zijn opgestookt, dat je 9 maanden met de gasmaatschappij in een geding verwikkeld zit omdat de bewoner de gasteller heeft omzeild, je schoenen in de keuken 2 cm in het vet op de vloer zakken en je een industriële reiniger, die normaliter enkel gebuikt wordt om dieselgroepen in zeeschepen te reinigen, nodig hebt om die vloer terug te vinden en dat allemaal in een pand dat pas gerenoveerd was... dan zal je je potentiële verhuurder begrijpen.
en dan denk je dat je je lesje geleerd hebt, maar 't gebeurt gewoon opnieuw. en dan nog bij de huurder waar je het het minste van verwacht, namelijk degene die zo'n mooie loonfiches en referenties kon voorleggen. verhuren, 't is niet eenvoudig. het beetje zekerheid dat je op voorhand wil inbouwen wordt je niet in dank afgenomen, en je wordt er zelfs scheef op aangekeken. het lijkt me verdomme niet meer als logisch dat je een en ander wil navragen en bevestiging wil. degenen die 't hardst roepen over bescherming van privacy hebben het meeste te verbergen. een relatie huurder-verhuurder dient gebaseerd te zijn op wederzijds respect en vertrouwen. wel nu, dat vertrouwen win je niet door basisinformatie niet te willen overmaken, lijkt me logisch.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Tattie

#13 , 01 apr 2011 21:26

@ MINIE ... dat heb ik niet gezegd heee... maar jij kan een deftige huurder zijn maar dat weten die huisbazen niet e... tis niet omdat iemand dat zegt dat het ook zo is e zoals je hier boven mij kunt lezen...

Terug naar “Huren”