sinds afgelopen oktober huur ik een studio, ik heb hiervoor een jaarcontract getekend en twee maanden borg betaald, niet op een geblokkerde rekening maar rechtstreeks op de rekening van de huurbaas.
de huurbaas vroeg of het goed was als hij post (voor zijn werk schijnbaar) op dit adres liet bezorgen, ik zag daar geen probleem in.
wat ik wel al vreemd vond is dat ik hem niet kon bellen, enkel sms-en, toen ik wel een keertje belde werd ik doorverbonden met het bedrijf waar hij werkt/werkte.
afgelopen zaterdag stonden er twee mannen aan mijn deur, die ene vertelde dat mijn huurbaas naar tenerife is verhuisd en dat hij de zaken aangaande de huur waar neemt, en dat die andere meneer van plan is de studio te kopen (de huur zou dan wel door blijven lopen) en graag even wilde kijken.
omdat ze geen telefoonnummer van mij hadden konden ze me niet van te voren verwittigen (wat ook al vreemd is, als je zogenaamd de zaken waar neemt...)
ik heb ze binnen gelaten en ondertussen geprobeerd uit te vissen wat er met mijn huurbaas gebeurd is, maar daar waren ze nogal vaag over....
nog geen 5 minuten nadat zij vertrokken waren, stond er een politie agent op de stoep, die opzoek was naar mijn huurbaas.
ik heb dus het hele verhaal uitgelegd aan hem, waarop hij zei; ik kan je niet vertellen waarom we hem zoeken maar het feit dat hij naar het buitenland vertrokken is is genoeg om je zorgen te maken......
ook heeft deze agent genoteerd dat mijn huurbaas niet woonachtig is op dit adres (hij staat hier namelijk nog wel ingeschreven, wat ik ook niet wist)
en zei dat als er een incasso-bureau zou opdagen, dat ik moet zorgen dat ze mijn spullen niet meenemen?!?
ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen.
ik krijg van verschillende mensen het advies om geen huur meer te betalen aangezien ik ten eerste geen idee heb hoe het met mijn borg zit en daarnaast omdat ik ineens te maken heb met een nieuwe contactpersoon die ik niet ken en daar nooit iets van gehoord heb van de huurbaas zelf.
ook ben ik natuurlijk bezorgd over dat incasso-verhaal, als die wel ineens op de stoep staan, moet ik maar aan zien te tonen dat het mijn spullen zijn en niet de zijne....
ik hoop heel erg dat iemand mij advies kan geven!