stopzetting huurcontract

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

Re: stopzetting huurcontract

#31 , 17 mei 2011 19:23

hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#32 , 17 mei 2011 19:23

De rechter beschikt over deze bevoegdheid en kan bijvoorbeeld, het uiteengaan van het koppel beschouwen als een verzachtende omstandigheid en om deze reden de verbrekingsvergoeding beperken.

Kwestie is nu zo spoedig mogelijk het vonnis te laten betekenen bij de huurster. Hoe sneller betekend hoe spoediger ze er wordt uitgezet.

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#33 , 17 mei 2011 19:38

Wat ik vreemd vind, is dat er tijdens de zitting niets over gezegd geweest is.
Hij weet maw niet dat het geen koppel is, maar gewoon (nu ex-) vriendinnen.

Ik word nu voor een voldongen feit geplaatst.

Reclame

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#34 , 15 jul 2011 11:36

Gisteren heeft de uitdrijving plaats gevonden. Ondertussen heb ik de nieuwe sleutels.

Het is zeer vuil (was te verwachten) en er is wat huurschade, maar al bij al valt het nog relatief mee.

Wat wel weg is, is de afwasmachine. Deze is maw gestolen. Moet ik hiervan aangifte doen bij de politie? Dit lijkt me een strafbaar feit.

Vandebos
Berichten: 16087

#35 , 15 jul 2011 11:38

Staat de afwasmachine beschreven in de plaatsbeschrijving? Heb je in het verslag van de deurwaarder laten noteren dat deze ontbreekt?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#36 , 15 jul 2011 12:28

Deurwaarder heeft ze mogelijks ook aangeslagen om de schulden te dekken. Spreek er de DW op aan.

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#37 , 15 jul 2011 14:52

Ik mocht niet aanwezig zijn bij de uitdrijving, dus heb ik ook niks kunnen toevoegen aan het verslag. Ik heb ondertussen wel gebeld en gemaild met de deurwaarder om te vragen of dit feit opgenomen is in het verslag. Nog geen antwoord.

In het verslag van de deurwaarder staat dat er geen spullen van waarde meer aanwezig waren in het huis, dus ga ik ervan uit dat hij ze niet heeft aangeslagen.

De vaatwasmachine staat inderdaad in de plaatsbeschrijving.

Vandebos
Berichten: 16087

#38 , 15 jul 2011 15:03

De huurder aangetekend in gebreke stellen en de afwasmachine terug eisen in dezelfde staat als ze was toen u het pand verhuurde aan hem of dat de waarde ervan anders zal worden opgenomen in de kostenstaat zoals bepaald in het vonnis. (in veronderstel dat u in het vonnis de vrijgave van de waarborg het geëist met voorbehoud van onkosten tov de staat waarin het pand zich bevindt?)

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#39 , 15 jul 2011 15:20

Zo staat het inderdaad in het vonnis.

Ik ben nu op zoek naar het adres van de ex-huurder. Die heeft haar domicilie bij mijn weten nog steeds op het adres van mijn huurhuis.
Ik kan toch moeilijk een aangetekend schrijven aan mijn eigen adres richten?
Die zal dus waarschijnlijk ambtelijk geschrapt moeten worden.

Zijn verhuurders werkelijk zo slecht beschermd? Dat is toch gewoon diefstal, heeft toch niks meer met "huurschade" of "onkosten" te maken?

Vandebos
Berichten: 16087

#40 , 15 jul 2011 15:52

Beste, zolang je de stront niet van het plafond dient te krabben, Rentokill te contacteren om drugsparafenalia te laten verwijderen, niet alle muren, plafonds, deuren, ramen en vensters mat zwart worden geschilderd, binnendeuren worden opgestookt of marmeren traptreden worden afgeslepen valt het nog allemaal reuze mee..


AS verzenden minimaal 10 dagen nadat de huurder werd uitgezet. 8 dagen na uitzetting op gemeente gaan controleren of domicilie al werd verplaatst indien niet ambtelijke schrapping opstarten.

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#41 , 15 jul 2011 16:21

Ik begrijp dat het erger kan, maar ik vind dat toch niet normaal. Als dat allemaal zo maar straffeloos kan gebeuren, dan stel ik me toch serieuze vragen bij diegene die de wet op gesteld hebben en uitvoeren...

Vandebos
Berichten: 16087

#42 , 15 jul 2011 16:41

Wat ga je halen bij iemand die niets heeft? Wat hebben die mensen te verliezen? En de rijke eigenaar is toch verzekerd ...

Het is niet de bedoeling goed te praten ( heb al veel te dikwijls in jouw schoenen gestaan) maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Terug naar “Huren”