Verlating datum huurcontract

anke14
Topic Starter

Verlating datum huurcontract

#1 , 14 mar 2011 14:23

Hoi iedereen,

Ik heb een huurcontract getekend als huurder met ingang vanaf 1 april (huurwaarborg en 1ste maand huur zijn op geblokkeerde rekening gestort) Nu krijg ik vanmorgen een bericht van de verhuurder dat de keuken (het is een nieuwbouw appartement) pas op 11 april zal kunnen worden geleverd door een fout van de leverancier. De verhuurder stelt nu voor dat ik de eerste maand huur dus niet dien te betalen. Er dient een plaatsbeschrijving te gebeuren, de afgesproken datum was 24 maart maar nu zou dit een slecht idee zijn volgens de verhuurder aangezien die keuken er nog niet instaat! Het probleem... ik verhuis niet alleen als particulier persoon, ook mijn eenmanszaak gaat naar dit nieuwe pand en daar ik mijn activiteit niet kan uitoefenen verlies ik misschien clienteel! Mijn vraag... kan dit allemaal zomaar... kan de verhuurder zomaar bepalen wat er gaat gebeuren? Ik heb toch ook mijn rechten als correct betalende huurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 mar 2011 14:29

Een maandhuur korting, terwijl er "enkel" een keuken ontbreekt? Lijkt mij zeer schappelijk, vooral daar het niet de schuld is van de verhuurder.
Niet dat ik daarmee uw problemen kleineer, maar de verhuurder dient enkel een korting te geven, evenredig aan hetgeen er ontbreekt. Als enkel de keuken niet in orde is, en dit voor ongeveer 10 dagen, doet hij u een mooie geste.
Betreffende uw PB, u maakt er 1 op zoals gepland, en nog een aanvullende zodra de keuken geplaatst is.

Reclame

Terug naar “Huren”