Verandering datum huurcontract - verlaat

robbers
Topic Starter

Verandering datum huurcontract - verlaat

#1 , 14 mar 2011 13:08

Goeiemorgen iedereen,

Ik zou normaal gezien morgen mijn sleutels krijgen voor mijn nieuw appartement, dit appartement zou ik dus huren vanaf 15 maart 2011 tem. 14 maart 2012.

Dit contract is al getekend, maar vandaag belt de vastgoedmakelaar om te zeggen dat de datum veranderd is, naar 1 april. Dit was de oorspronkelijke datum, hier was er eerst een contract voor opgemaakt. Nadien belden ze me om te zeggen (ongeveer begin maart), dat het twee weken vroeger mogelijk was. Hiermee ging ik akkoord en een nieuw contract werd opgemaakt.

Nu zeggen ze me de dag voor ik erin mag, dat de eigenaars 2 weken langer zouden blijven. Nu los of niet, dat hun contract loopt tot eind maart, is er mij verzekerd dat ik morgen de sleutels zou krijgen.

Nu is natuurlijk alles gereserveerd, huur van camion, telenet die langskomt, verzekeringen die afgesloten zijn, praktische dingen zoals verlof die ik moeten nemen heb en mijn ouders ook,.... Allemaal dingen die afgezegd moeten worden en veranderd. Bij deze veranderingen hangen ook prijskaartjes vast, aangezien op zo'n korte tijd, ik m'n geld niet terugkrijg.

Kan ik iets van compensatie eisen? Heb ik een voet om op te staan? Voor het huren van een camion betaal ik al 125€, die ik niet meer terugzie.

Mvg,

Rob

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 mar 2011 13:41

Als in het contract staat dat u het pand vanaf 15 maart huurt heeft u een gegronde reden om de kosten die 14 dagen uitstel met zich meebrengt te verhalen op de eigenaars via het verhuurkantoor.

robbers
Topic Starter

#3 , 14 mar 2011 13:45

Hey Vandebos, bedankt voor de bevestiging. Hoop dat dit voldoende is om de kosten te verhalen, want daarstraks klonken ze niet zo positief aan de telefoon ivm. hun verantwoordelijkheid.

Reclame

anke14

#4 , 14 mar 2011 14:06

Ik zit met een gelijkaardig probleem!! Mijn contract gaat in vanaf 1 april maar krijg nu te horen dat de keuken pas 11 april kan worden geleverd (ik huur een nieuwbouw). Ik vraag mij af of zulke zaken zomaar kunnen

Vandebos

#5 , 14 mar 2011 14:06

Als er een contract is en zij leven het niet na, dan zijn diegenen die het niet naleven verantwoordelijk en kan men de kosten die uit niet naleving voortvloeien op hen verhalen. Voor de direct aanwijsbare kosten zoals plotse annulering vrachtwagen, goederenlift, installatiekosten nutsvoorzieningen, nutteloze dagen verzekering en dergelijke is het perfect mogelijk om er een bedrag op te plakken. Verlof, dat is een andere zaak.

Ik zou me dan ook op die posten die met factuur te bewijzen zijn concentreren. De andere kan je steeds vermelden doch uit de goedheid van uw hart laten vallen...

Vandebos

#6 , 14 mar 2011 14:15

Verhuurders zullen met reden overmacht tov de leverancier claimen. Dat is moeilijker om te becijferen en hard te maken.

Terug naar “Huren”