Nieuwe keuken plaatsen.

Akuma
Topic Starter

Nieuwe keuken plaatsen.

#1 , 09 mar 2011 08:58

In ons huurcontract is er aangegeven dat de keuken geplaatst voor de verhuurder is.Contract is echter al van 1992 en dus HOOG tijd voor een nieuwe keuken.Zover mijn vriendin zich kan herinneren is er geen PB opgesteld.Als wij nu een keuken laten plaatsen en we verhuizen,is dan de nieuwe keuken ook voor de verhuurder,ondanks dat de aankoopakte keuken ondertekend zou zijn in 2011?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2011 09:40

Als u bij het verhuizen de keuken meeneemt, en de oude keuken terugplaatst zoals ze oorspronkelijk geïnstalleerd was, is er niets aan de hand, denk ik.

Waarom is een keuken van 1992 trouwens HOOG dringend aan vervanging toe? De keuken van mijn ouders is meer 30 jaar oud en nog steeds in goede staat en absoluut niet aan vervanging toe.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Akuma
Topic Starter

#3 , 09 mar 2011 09:51

Als u bij het verhuizen de keuken meeneemt, en de oude keuken terugplaatst zoals ze oorspronkelijk geïnstalleerd was, is er niets aan de hand, denk ik.

Waarom is een keuken van 1992 trouwens HOOG dringend aan vervanging toe? De keuken van mijn ouders is meer 30 jaar oud en nog steeds in goede staat en absoluut niet aan vervanging toe.

Aangezien de keuken van jouw ouders waarschijnlijk in een heel wat duurdere prijsklasse te vinden was? :wink: Ik weet niet,maar ik denk dat de keukenblok,en dan heb ik het dus niet over de apparaten,maar enkel en alleen over de kasten misschien in totaal 750 euro heeft gekost.

Probleem hierbij is gewoon het feit dat dus mijn vriendin hier al sinds 1992 woont,en de eigenaar overleden is.De erfgenamen van overledene zijn in ruzie geslagen,en sindsdien zijn dus alle kosten voor ons geweest.Aangezien er geen PB is opgemaakt volgens mij dacht ik dus inderdaad te doen zoals u zegt.Oude keuken aan de kant,moesten we dan verhuizen gewoon terugplaatsen.Vraag me echter af wat we moeten doen indien er plots een van de erfgenamen voor de deur staat en die ziet de nieuwe keuken staan.Wij hebben de aankoopcontract ondertekend in 2011,dus feitelijk hebben ze niets te zeggen,aangezien de eigenaar dus in 1992 die keuken heeft geplaatst,en het toch over DIE keuken gaat?

Reclame

Akuma
Topic Starter

#4 , 09 mar 2011 20:52

Iemand?

Vandebos

#5 , 09 mar 2011 21:15

U zal een dergelijk manoeuvre schriftelijk dienen af te spreken met de verhuurder(s) anders nodigen dergelijke situaties uit tot zware discussies en rechtszaken.

Akuma
Topic Starter

#6 , 09 mar 2011 22:07

U zal een dergelijk manoeuvre schriftelijk dienen af te spreken met de verhuurder(s) anders nodigen dergelijke situaties uit tot zware discussies en rechtszaken.
Naar alle 9 eigenaren,of is naar 1 van de eigenaren ook goed?

Vandebos

#7 , 09 mar 2011 22:39

alle 9, ik weet het mission impossible, want er zit er gegarandeerd een tussen die nog niet tevreden zou zijn met de laatste cent van alle anderen...

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 mar 2011 10:35

Indien je er tegenop ziet die 9 eigenaren te kontakteren, zou je ook een deurwaarder de toestand van de huidige keuken kunnen laten vastleggen in een PB met foto's, waarna je ze kan uitbreken en later terugplaatsen.
Met dat uitbreken heb ik echter wel mijn vragen.
In hoevere kan je een keuken van bijna 20 jaar oud degelijk en zonder schade uitbreken, opslaan en naderhand terug in de oorspronkelijke staat terug opbouwen. Voor de toestellen zal er wel geen probleem zijn, maar wat met de kasten?

snack

#9 , 02 nov 2012 16:23

Indien de keuken niet naar behoren is, dan is het toch logisch dat de eigenaar een nieuwe moet plaatsen??
Toch?

Oude Belg

#10 , 02 nov 2012 19:54

"Naar behoren" is een rekbaar begrip Zéér rekbaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken

#11 , 03 nov 2012 00:00

In een huurhuis waar de keuken versleten is door ouderdom is het de plicht van de verhuurder deze te vervangen, als huurder zelf een keuken plaatsen zou ik zeker niet doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

snack

#12 , 03 nov 2012 17:21

En wat als de eigenaar weigert de keuken te vervangen?

sloeberken

#13 , 04 nov 2012 00:57

Ofwe lis die keuken nog in goede staat en moet die niet vervangen worden ofwel is ze versleten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#14 , 04 nov 2012 11:56

Vredegerecht is dan zowat de enige mogelijkheid.

snack

#15 , 04 nov 2012 15:16

De keuken is volledig versleten.
Ik heb gisteren een brief naar de verhuurder gestuurd, nu afwachten.
Maar ik vrees het ergste.
Zeer rijk maar ook zeer gierig!!!

Terug naar “Huren”