Hallo,
'k heb bijna heel het forum afgezocht, en internet (hoewel dat bijna onmogelijk is, "heel het internet afzoeken"), maar toch geen antwoorden gevonden op enkele rvagen die ik heb. Dus stel ik ze zo.
Ik wil een handelspand gaan huren om een winkel in te beginnen. Nu heb ik er 1 op het oog, maar ik heb nog mijn twijfels. Er zijn enkele dingen die er niet zo goed uit zien.
1. Er is geen werkende wc. Ik vind nergens terug of dit verplicht is in een handelspand? Maar ik zou toch denken dat het toch zou moeten he.. Het pand is jaaaaren geleden een cafe geweest, en er is wel een klein koertje met 2 wc's, maar die werken niet en zitten onder't stof en spinnewebben...
2. Er is geen warm water. Hier ook weer weet ik niet of dit iets is dat verplicht is in een handelspand.. "Ha" zei die mens toen ik het pand bezocht "je kan hier wel een boilerke of zo aansluiten". Ik heb geen warm wate rnodig, maar alqs het verplicht is wil ik dat wel weten.
3. Er hangt een airco, de mogelijk wel als verwarming kan gebruikt worden, maar dat wist hij niet te zeggen.. Er hangen ook wel radiatoren, maar er is geen ketel. Hij zei dan dan we zelf maar voor een ketel moesten zorgen. Dit lijkt me niet juist te zijn, volgens mij zijn zij het dan die er voor moeten zorgen? Verwarming is wel een verplichting, niet?
4. De bovenverdieping, die toegangkelijk is via een zeer steile trap, is een rommeltje. Niet zozeer in de zin van dat er veel rommel ligt, maar wel in de zin dat de muren er niet uitzien. Schimmel en loshangend behangpapier en zo..Hij zei wel dat de vochtproblemen opgelost zijn, maar hoe kan ik daar zeker van zijn? Zijn zij verplicht om die schimmel te verwijderen of de muren weer proper te maken? Bovenverdieping zal niet gebrruikt worden als winkelonderdeel, maar vooral als opslagplaats denk ik.. Maar ik wil natuurlijk niet dat mijn artikels onder de schimmel komen..
Als er iemand, of meerderen, een (duidelijk) antwoord kan geven op die vragen, dan ben ik al een heel stuk wijzer.. Ik zie het pand verder echt wel zitten, goede ligging, niet te groot, en net niet te klein, en de schappen laten ze staan, wat ook al wat scheelt in opstartkosten. De huurprijs mag misschien ook wel wat lager, maar met die gebreken kan ik misschien een lagere huurprijs afdwingen..?
Alvast bedankt,
Nathalie