huren en erfenis

mart
Topic Starter

huren en erfenis

#1 , 28 feb 2011 21:24

Hallo,
Zit er al meer dan 20 jaar mee hier de vraag en het verhaal:
Mijn moeder en vader (18j geleden overleden) kopen een appartement als beleging zelf hebben ze een huis. Mijn broer gaat in het app. wonen en betaalt 250 euro nieuw app 3slaapkamers ruime woonkamer keuken met berging en nog een extra berging in hal en een garage . Mijn broer was getrouwd heeft geen kinderen en is nu gescheiden hij woont niet meer in het app en huurt ergens anders iets,mijn ex schoonzus woont er nog steeds en betaalt nog steeds maar 250 euro.Ik vind dat dit niet kan ikzelf heb een eigen huis ben gehuwd en heb 2 kinderen.heb altijd alles zelf bekostigt.Als je ziet welke spaarcent mijn moeder ontloopt want als er kosten zijn betaalt ze die ook . Ook ik voel en ben misdeelt met mijn broer valt niet te praten en een huurovereenkomst is er niet kan je de huur verdubbelen of mijn exschoonzus er uit zetten ?.Ze komt wel terug veel in contact met mijn broer maar dat is volgens mij maar voor de schijn
vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 feb 2011 22:30

De moeder kan de huur opzeggen overeenkomstig art 3 huurwetgeving. Vanaf welke maand en jaar woonde het gezin in het pand?

mart
Topic Starter

#3 , 01 mar 2011 10:54

Het gezin 2pers wonen er sinds 1986 de juiste maand weet ik niet .Sinds 2009 woont mijn exschoonzus er alleen en voor mij dus geen familie meer maar ze betaalt nog steeds maar 250 euro ik denk niet dat er iemand zo een appartement vindt voor die prijs .

Reclame

Vandebos

#4 , 01 mar 2011 11:21

Bij gebrek aan een huurovereenkomst kan de eigenaar de bewoning ter bede opzeggen wanneer gewenst. Dit dient aangetekend te gebeuren. Een dergelijke opzeg gebeurd idealiter met drie maanden. Gelet op het feit dat het om een bewoning ter bede handelt vermeld men nergens in de opzeg best de termen hoofdbewoning of contract. De opzeg wordt dan ook best zo algemeen mogelijk gehouden.

Terug naar “Huren”