onderhoud gemeenschappelijk deel

Vealing
Topic Starter

onderhoud gemeenschappelijk deel

#1 , 21 feb 2011 19:25

Ik heb zopas een kopie van mijn toekomstige huurovereenkomst gekregen.
Alles lijkt in orde behalve onderstaande regeling. Kan de verhuurder dit van mij (ik ga het gelijkvloers huren) eisen? en indien ja, wordt ik dan ook veronderstelt van de inkomhal te verven indien nodig? Indien een andere huurder daar schade/vuil maak, moet ik daar dan voor opdraaien?
Bepalen deze bijzondere bepaling ook dat ik bv niet kan behangen? en toestemming moet hebben over de kleur verf die ik gebruik(voor mijn appartement, niet voor de inkomhal)
De inkomhal dient op regelmatige basis door de huurder van het gelijkvloers onderhouden en gekuist te worden.
De muren en plafonds mogen enkel geverfd worden in lichte kleuren, door verf aangekocht door de eigenaar. Bij niet-naleving hiervan zal er een forfaitair schadebedrag van 1250 euro door de huurder betaald worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 21 feb 2011 21:50

Over herschilderen na schade wordt hier niets gezegd. De fofaitaire vergoeding is verschuldigd wanneer u de inkomhal in andere kleuren schildert dan de aangegeven kleuren, of wanneer u de hal niet onderhoud en kuist.
Voor wat betreft het juridische aspect laat ik het graag over aan de experts.
Al kan ik wel zeggen dat ik het wat raar vind om het onderhoud (een beetje stiekem) contractueel bij één der huurders te leggen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vandebos

#3 , 21 feb 2011 23:11

Gebeurt courant in de kleinere gebouwen. Als huurders de regel respecteren zodat de eigenaars/bewoners op een AV niet besluiten een externe firma aan te stellen om de kuis te doen zal het hen ook nog eens een flinke slok op de borrel schelen bij de jaarlijkse kostenafrekening.

Wat betreft de verf gebruik ik in alle contracten dezelfde regel. Op die wijze ben zeker van de kwaliteit van de verf op de muur (en na een paar jaar maakt dat een groot verschil, geloof me) en kom je niet voor verrassingen te staan zoals ondergetekende in zijn "groene" verhuurdersjaren. (iemand geïnteresseerd in een van kelder tot zolder zwart geschilderde rijwoning?)

Reclame

EvilFreD

#4 , 21 feb 2011 23:17

En wat als huurder op gelijkvloers zijn taak vervuld, maar een bovenbuur er systematisch een varkensstal van maakt?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vealing
Topic Starter

#5 , 23 feb 2011 18:07

Alvast bedankt :)
En wat als huurder op gelijkvloers zijn taak vervuld, maar een bovenbuur er systematisch een varkensstal van maakt?
Wil ik ook wel graag weten :)

Vandebos

#6 , 23 feb 2011 21:32

Dan zal de AV beslissen een externe firma aan te stellen en de kosten, zoals toegelaten, verhalen op de bewoners.

Terug naar “Huren”