Pagina 1 van 1

Vragen bij huurcontract en plaatsbeschrijving

Geplaatst: 24 jan 2011 11:33
door pegasus1984
Beste allen,

Vanwege een renovatie moeten wij tijdelijk een woning huren nu spelen daar enkele zaken.
Eerst zoals gevraagd enkele feiten:

Huurcontract voor de duur van 1 jaar (van 1 maart 2011 tot 29 februari 2012)
Het contract zal binnen de 2 maanden na ondertekening geregistreerd worden

Alle communicatie is tot nu toe via de makelaar gegaan, de familie van de verhurende partij heeft het contract en de plaatsbeschrijving opgesteld. Nu heb ik bij beide enkele vragen die ik zo goed mogelijk heb proberen samen te vatten.

Huurcontract:
1) Het betreft een huis dat wij gaan huren dat al enkele jaren in de verkoop staat. Daarvan zijn wij ons bewust. Alleen kan de overeenkomst dus niet eerder ontbonden worden als per 31 januari 2012?
Er staat dat bij verkoop de nieuwe eigenaar kan opzeggen binnen de mogelijkheden van de woninghuurwet, in voorkomend geval zal de verhuurder geen schadevergoeding betalen aan de verhuurder.
2) Wij zijn verantwoordelijk voor al het onderhoud aan het huis en installaties, gebroken ruiten en vorstvrij en onderhoud schoorsteen en leidingen maar het huis staat al enkele jaren leeg en zover mijn weten is daar aan dit alles (installaties en leidingen etc) geen onderhoud gepleegd. Ook bevat het huis oude installaties zoals cv, koelkast, etc. Wat als deze kapot gaan tijdens de huur? Zijn wij dan ook verantwoordelijk voor het achterstallig onderhoud? Er staat dat alle andere herstellingen dan huurherstellingen zijn ten laste van de verhuurder.
3) Wij moeten toestaan dat het huis 3 dagen per week en tijdens 2 opeenvolgende uren beschikbaar is voor bezichtigingen van de makelaar. Dit wordt wel in onderling overleg vastgesteld. Kan je hier ook 2 dagen en niet in de weekends van maken?


Plaatsbeschrijving:

Er is een zeer lange en gedetailleerde plaatsbeschrijving opgesteld.

1) De makelaar stelt voor om bij de overdracht deze vast te stellen, wij zouden graag voor de overdracht zelf al door het huis gelopen hebben om alles in rust vast te stellen en aan te vullen, we weten nu al dat de plaatsbeschrijving niet volledig is. Kan en mogen we dat vragen?
2) Toen wij gingen bezichtigen werd verteld dat het huis een alarm, nu blijkt dat in de plaatsbeschrijving dat het alarm ontkoppeld is, maar bv in de plaatsbeschrijving staat nu al dat een deel van de verlichting in de keuken kapot is. Er zijn verder meerdere gebreken, maargoed die laten we zo. Mogen we vragen om in elk geval de basiszaken functionerend en werkend op te leveren?
3) Wij zijn ook verantwoordelijk voor de ruiten en vervanging van gebroken ruiten, moet wij dan ook vaststellen dat alle ruimen nu goed werkend, vochtvrij en niet gebroken zijn?

Alvast dank voor jullie reactie.
Indien meer informatie gewenst is geef ik dat graag.

Re: Vragen bij huurcontract en plaatsbeschrijving

Geplaatst: 24 jan 2011 12:41
door Vandebos
Huurcontract:

1) U kan dit eventueel onderhandelen met de makelaar en eigenaar anders is het niet mogelijk.
2) gelet op de jarenlange leegstand kan u vragen dat u een bewijs van werking bij intrede van alle deze zaken wordt bezorgd. Verder is het een standaard bepaling.
3) Ja en ja maar weer in onderlinge overeenstemming.

Plaatsbeschrijving

1) U heeft het recht de plaatsbeschrijving te laten aanpassen indien u bij de intrede nieuwe gebreken vaststelt die nog niet in de overeenkomst zijn opgenomen. Deze mag dus nadien aangevuld worden. Verder kan u steeds trachten met de huidige huurders af te spreken om het pand te bekijken als zij het volledig leeg hebben gemaakt. Tot het einde van het contract bepalen zij wie wanneer kan langskomen...
2) U kan dit vragen.
3)ja