ondertekende contract/ annulatie van plaatsbeschrijving

inexplanabilis
Topic Starter
Berichten: 1

ondertekende contract/ annulatie van plaatsbeschrijving

#1 , 20 jan 2011 18:01

Ik heb in september een appartement gaan bezichtigen via een Immo,
de vorige huurders woonden nog in het pand. Het appartement was prachtig!
Ik had niet het gevoel dat ik meubels moest gaan verschuiven of kaders van de muren te gaan halen,
nog de gordijnen los te trekken om schade af te meten van het pand.

1week voor het bezoeken van het pand had ik al 3 panden op zicht maar telkens was ik net te laat omdat ik het te lang liet bezinken,
deze keer zou dit geen waar zijn, ik tekende!

November een week voor het contract zou ingaan ging ik naar de plaatbeschrijving en het was een echte shocktherapie:
beschimmelde muren aan de voorzijde van de woonkamer, vochtige houtplanken in woonkamer & badkamer, schimmel op de muur in de slaapkamer etc etc...
geen EPC verslag... IK WEIGERDE DE SLEUTEL IN ONTVANGST TE NEMEN EN TE ONDERTEKENEN VAN DE PLAATSBESCHRIJVING!

Ik probeerde een regeling te vinden met de Immo en de verhuurder maar helaas tevergeefs! :(
Deze verplichten mij sinds dien 600 euro voor dit flat te betalen ofwel ik zelf geen sleutel heb.

Als volgt heb ik contact opgenomen met de huurdersbond deze wisten me direct te vertellen dat zoiets niet kan en de foto's die ik maakte spreken boegbeelden...
Na drie aangetekende brieven en geen woonst meer gaf ik de brui eraan en probeerde mijn recht te krijgen via het vredegerecht.

Toen ik uiteindelijk bij het vredegerecht kwam was de eerste naam die men afroepte die van mij en dhr **** (verhuurder & advocaat aan deze rechtbank!)
De rechter zei: 'ah **** staat nog op de gang wij zullen deze zaak als laatste aannemen. 1 uur zweten, vol stress... was het eindelijk aan mij voor te kunnen uitleggen wat het probleem was. Toen ik vooraan kwam staan zei de rechter als eerste tegen mij: 'Besef jij wel hoe je de naam van een advocaat hier komt slecht maken?'
en ik wist al ik ben verloren..... Maar toen ik mijn verhaal deed kon ik de man toch overtuigen en hij stelde voor dat er een onafhankelijke expert naar het flat zou komen en hij zelf ook mee zou komen. Niet slecht (dacht ik!)

Een week later kwam ik in het pand op het afgesproken uur, de rechter was er met zijn collega en de verhuurder maar geen Expert...
De rechter zei: de expert is hier niet ik zal dit wel regelen, hij bekeek het appartement en zei dat er geen erge schade was hij zei grapte
met de verhuurder alsof ze elkaar al jaren kenden... en hier sta ik dan zonder bewijzen hiervoor enkel foto's van het pand!
De rechter vroeg me of ik met een minnelijke schikking akkoord zou gaan:
1. 600 euro schadevergoeding --> ik ging akkoord / de verhuurder niet
2. ik zou in het flat moeten gaan wonen mits de verhuurder alles in orde zou brengen --> ik ging akkoord / de verhuurder niet

Toen zei de rechter dat hij de week erop een besluit zou maken voor ons...

Hij veroordeelde mij tot betaling van :

mijn huurwaarborg 1200€
nov. 600€
dec. 600€
extra kosten 38€
+35€
wederverhuringskosten 1785€

Ik heb geen woonst meer, een massa aan schulden, die ik nooit had en moet nu proberen te overleven als alleenstaande moeder zonder woonst (+ peuter)

Wat kan men daar nog opzeggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 21 jan 2011 11:35

Ik raad u aan om onmiddellijk in collectieve schuldbemiddeling te gaan via een advocaat (eventueel een pro-deo), en voorzover het nog niet te laat is om voor deze zaak in beroep te gaan. U rest dan nog de collectieve schuldbemiddeling die u beschermt tegen dit soort gangsterpraktijken. Ik en anderen kunnen u ook zeggen wat u onmiddellijk had moeten doen maar dat is nu vijgen na pasen. Het is geweten dat vrederechters, en ik kan er van meespreken, de bal soms volledig misslaan zowel voor wat huurders als wat verhuurders betreft. Hun eigen schuld trouwens dat ze overwerkt zijn. Ik bedoel ze willen alles zelf bepalen wat mag en niet mag. Niettegenstaande al een heleboel zaken kunnen geregeld worden in huurgeschillen via de "exeptio non adimpleti contractus". Maar dat is gewoon chinees voor hen en geen latijn. Mag ik vragen over welke regio we hier ongeveer spreken ? Om dergelijke misstoestanden of kleunen van het vredegerecht te omzeilen rest er maar een zaak en dat is kijk na met welke vrederechter u ooit misschien gaat te doen krijgen (hopelijk nooit).

Enfin me baserend op wat u hier schrijft en in de veronderstelling dat het 100% klopt is dit weer een bewijs dat die mensen dringend op een rolbeurt moeten gezet worden. Met andere woorden dat ze hun tirannie al eens in een ander juridisch arrondissement moeten gaan verkondigen en niet een regio gedurende jaren kunnen blijven tiraniseren of verzieken. Zo zouden ze snel over het hele land gekend zijn.

Sorry dat ik mij toch maar weer even opwind.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”