Wij vermoeden dat ze reeds enkele maanden de intentie hebben om hier te komen wonen, beetje laf dus om na een dik jaar de huurder (wij dus) er uit te zetten (1 jaar en 5 maand). De bakkerij zal ondertussen vermoedelijk verkocht zijn. Volgens mijn advocaat hebben ze dit recht, en er is weinig aan te doen. Detail is dat op het aangetekend schrijven zelfs geen afzender staat (geen adres noch naam op envelop). In hun brief ook geen adres, enkel hun beide namen met de hand geschreven en daaronder hun handtekeningen.
Uw opzeg indien hij de gegevens van de verhuurder niet bevat en zijn adres, is niet geldig. Ik heb iemand die datzelfde meegemaakt heeft daarop gewezen. Die persoon had wel een niet geregistreerd contract en de verhuurder wou daar komen wonen (opzeg 3 maanden). Op de brief zelf ontbrak de identiteit van de eigenaar (wel achteraan de envelope > maar ja die was toevallig onvindbaar). Ik raadde de persoon (en in dit geval ook u) aan om gewoon niets te doen en
zeker niet te reageren. Na 6m. bent u er nog steeds en zal de eigenaar naar de vrederechter stappen. We zijn dan in de praktijk 7 maanden verder. U laat het AS zien dat u gekregen hebt en waarin dus geen adres of niets op staat (en dat dus evengoed van mij kan komen bij wijze van spreken). Normaal gesproken is dat schrijven dus ongeldig. De eigenaar moet dan een nieuw AS maken, dat ten vroegste de maand daarop in werking treed. We zijn dan 8 maanden verder. Plus 6m. voor de nieuwe opzeg geeft dat dat u ten vroegste in februari of maart 20
12 uit uw huidige woning moet. U hebt dus nog minstens 14m. tijd om te verhuizen, wel te verstaan moet u de eigenaar niet zeggen dat zijn opzeg zonder identiteit of wat dan ook ongeldig is, komt hij dat te weten dan kan hij u nog altijd een nieuwe opzegbrief sturen die dan wel altijd begint te lopen de maand daarop. Onnodig u te zeggen dat u intussen best niet opnieuw klaagt over iets dat moet hersteld worden. Misschien kan u een kopij op het forum zetten (weglaten namen natuurlijk), om te kunnen oordelen of de opzeg ongeldig is, wegens het ontbreken van de identiteit.
Het is nogal logisch dat de identiteit van de eigenaar moet vermeld staan in de opzegbrief (zie huurwet)
Om geldig te zijn moet de opzegging het motief en de
identiteit van de persoon vermelden die het gehuurde goed werkelijk zal betrekken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard