rechten van een huurder in een winkelpand bij opzeg

buddy
Topic Starter

rechten van een huurder in een winkelpand bij opzeg

#1 , 05 dec 2010 13:39

Hallo,

Ik zit met enkele vragen.
Ik huur momenteel een winkelpand waarin ik een juwelenwinkel heb met gouden en zilveren juwelen.
Wegens uitbreiding van mijn zaak ga ik binnenkort verhuizen naar een iets groter winkelpand. Mijn opzeg heb ik op tijd en correct uitgevoerd.
Mijn huurbaas van het pand waar ik uitga, heeft me echter deze week gecontacteerd met de vraag of ik een uithangbord wou komen uithalen om aan het raam te bevestigen waarop staat: te huur, tel + huurprijs. Het bord is echter zeer groot en gaat een groot deel van ons raam bedekken. Zijn hier wetten over hoe groot zo een uithangbord mag zijn? Want dit is veel groter dan de stickers die ik voorzien heb om te laten weten dat ik ga verhuizen. Het is nu net alsof ik failliet ben als ik zo een groot bord ga ophangen. Kunnen wij vragen om een kleiner bord te laten hangen?
De andere vraag is de volgende: wij moeten mensen toelaten om te komen kijken naar het pand als ze het willen huren na ons. Kunnen wij daar speciale voorwaarden voor aanvragen omdat wij met een risicoberoep zitten? Wij kunnen toch niet zomaar iedereen overal laten kijken? Ik heb boven mijn atelier waar ik gouden juwelen ontwerp, en daar ligt het goud en de briljanten. Dit is toch veel te gevaarlijk om zomaar iedereen toe te laten?Je weet toch niet of die mensen echt op zoek zijn naar eenwinkelpand? Het kan toch evengoed zijn dat ze eens komen kijken hoe ze kunnen komen inbreken? IK betrouw dit niet. Hoe kan ik me daar tegen beschermen?
Ik hoop dat jullie me kunnen verderhelpen hiermee.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2010 11:16

U hebt een handelshuurcontract lees dat na wat er staat over bezoekuren.
In wooncontracten en via vrederechter is het bezoek wel beperkt tot vb 2 dagen en enkele uren.
U zal met de eigenaar afspraken moeten maken maar bezoek is zo wie zo toegelaten en zelfs afdwingbaar?
Maak bv foto's en filmpje of 360° views enz maar uitsluiten zal u niet kunnen.
Ook het aanplakken is een afspraak en daar kan de eigenaar uiteraard zijn zijn doen. Langs de andere kant hij mag u ook niet hinderen.
Waarom geen bord in driehoeksvorm boven uw winkel. En een bord wij verhuizen naar MET ook deze ruimte is te huur via in de etalages.

Reclame

Terug naar “Huren”