Ik heb begin dit jaar een handelshuurovereenkomst aangegaan voor 9 jaar (een van 3 jaar was niet mogelijk toen).. ik heb dit contract samen aangegaan met iemand. Deze persoon heeft kort na de start van mijn zaak geld gestolen en is vertrokken, waardoor ik alleen instond voor de huur (ook de waarborg werd volledig door mij betaald). Het contract werd nooit aangepast en staat nog steeds op ons beide namen. Overigens is die persoon verdwenen, woont ze niet meer op het toen aangegeven adres en heeft ze een strafblad (wat pas later ontdekt werd). Nu omdat de zaken door omstandigheden niet goed gaan ben ik verplicht geweest om de zaak stop te zetten. Waardoor ik dus ook het handelshuurcontract wil stopzetten.
Nu doet de huisbaas moeilijk omdat ook die persoon moet tekenen om de huur op te kunnen zeggen.. wat moet ik nu doen? Ik kan die persoon op geen enkele manier terugvinden of contacteren.. Om ook even te melden dat in het huurcontract vermeld staat dat er een plaatsbeschrijving is plaatsgevonden, wat in geen geval is gebeurt..
Hoe kan ik een einde maken aan deze overeenkomst?