verhuurder verbouwd vanalles: rustig genot???

theodoor
Topic Starter

verhuurder verbouwd vanalles: rustig genot???

#1 , 01 dec 2010 21:19

Ik woon sinds Juli 2009 in een huurwoning. Bij het tekenen van het huurcontract was er één zaak afgesproken : er ging centrale verwarming komen na 2 of drie jaar.
Nu zijn we een klein anderhalf jaar verder en we hebben amper rust gehad...
Er is plots beslist dat er een nieuw dak moest komen op de bakamer, maar dan ook over de keuken.
Dan was het plafond kapot dus nieuw plafond in de badkamer, dus waarom dan ook niet in de keuken?
schouw uitgebroken in de keuken want plots beslist dat er een nieuwe keuken moest komen. Dus toch ook nieuwe vloeren zeker!!! Jepla staat daar ineens met tegels, keuken uitbreken, nieuwe keuken installeren, enz... Sinds begin september rust ( op anderhalf jaar tijd ) en nu ineens zou er volgend jaar een nieuwe gevel moeten komen achteraan...En wij maar slikken, ik, mijn zoontje van drie en mijn zwangere vrouw! Maar genoeg is genoeg heb ik gezegd : point finale! en de reactie : ik kan nu hierop niet reageren, ik ga dit bekijken en zal zien wat er nu gaat gebeuren, ik laat nog iets weten...

Help!!!

Kan iemand mij eens verlossen en zeggen of ik weldegelijk deze gekte mag stoppen, de wet aan mijn kant heb en "het rustig genot" van de huurwoning ook eens mag proeven...?

Hartelijke dank voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 dec 2010 22:37

Klinkt als iemand die wenst te verhuren terwijl hij verbouwd om te kunnen verkopen.

Dit is met een paar regeltjes op te lossen:

art 1719 BW:
Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1° Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2° Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3° De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.
art 1723 BW
Art. 1723. De verhuurder mag gedurende de huurtijd de gedaante van het verhuurde goed niet veranderen.
U schrijft de verhuurder aangetekend aan en verzoekt hem, weliswaar vriendelijk, om te stoppen met u te beroven het genot van het pand. Dat u bij verdere onnodige werken die de verhuurder wenst uit te voeren verplicht zal zijn om op zijn kosten middels het vredegerecht uw gelijk te halen. Dat bij verdere nodeloze verstoringen van uw gebruiksgenot van het pand dit schrijven geldt als enige en definitieve waarschuwing.

theodoor
Topic Starter

#3 , 02 dec 2010 12:16

Hartelijk dank voor de goed raad en informatie, dewelke mij zeker verder kan helpen!

Reclame

j.demoor

#4 , 03 dec 2010 10:39

“Art.1724.Indien het verhuurde goed gedurende de huurtijd dringende herstellingen nodig heeft, die niet tot na het eindigen van de huur kunnen worden uitgesteld, moet de huurder die gedogen, welke ongemakken hem daardoor ook mochten worden veroorzaakt, en al zou hij gedurende de herstellingen het genot van een gedeelte van het verhuurde goed moeten derven. Indien echter die herstellingen langer dan veertig dagen duren, wordt de huurprijs verminderd naar evenredigheid van de tijd en van het gedeelte van het verhuurde goed waarvan hij het genot heeft moeten derven. Indien de herstellingen van dien aard zijn dat hetgeen noodzakelijk is voor de huisvesting van de huurder en van zijn gezin, daardoor onbewoonbaar wordt, kan hij de huur doen ontbinden.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”