Wanbetalers-aanklacht gekregen wegens verhuis --> wie helpt?

wolfje0806
Topic Starter
Berichten: 1

Wanbetalers-aanklacht gekregen wegens verhuis --> wie helpt?

#1 , 24 nov 2010 19:47

Wie o wie helpt ons? :(


Omwille van een fout die we maakten bij het doorgeven van ons nieuwe adres, hebben we in februari 2010 geen rekening voor onze autovezerkering ontvangen. Eind mei/ begin juni werden we dan gecontacteerd door de verzekeringsmakelaar om te vragen of we inderdaad nog niet betaald hadden. We gaven ons nieuwe adres dan op in de veronderstelling dat we de rekening alsnog zouden toekrijgen.

Op 2 september krijgen we bericht dat Fidea ons niet meer wilt verzekeren en op 13 september komt de deurwaarder ons dagvaarden om voor de vrederechter te verschijnen op 1 oktober. Op 14 september contacteert onze makelaar Fidea en komt overeen dat het contract beïndigd wordt en we enkel 1/3 van de jaarpremie moeten betalen (139 euro voor de periode maart-juni) zonder verdere kosten of nalatigheidsinteresten. We ontvangen echter geen afrekening of bevestiging van die afspraak van Fidea en op 31 september belt de makelaar opnieuw met Fidea, waar de eerdere afspraak bevestigd wordt, ook al moet volgens Fidea de rechtszaak nu wel voorkomen.

Op die eerste zitting verwondert de rechter zich erover dat er een akkoord is, maar dat dat nog niet is uitgevoerd. Ze stelt voor om op 4 november terug samen te komen om de zaak af te sluiten. We ontvangen (ondanks aandringen van de makelaar) echter geen rekening van Fidea of hun advocaten-kantoor en op 4 november wordt de zaak opnieuw verplaatst, deze keer naar 17 december.

Op 17 november ontvangen we een brief van het advocatenkantoor van Fidea, waar ons niet enkel de 139 euro maar ook administratieve kosten en nalatigheidsinteresten worden aangerekend en gerechtskosten, alles samen ten belope van 570 euro. Bij navraag door verzekeringsmakelaar stelt Fidea dat ze het dossier volledig aan het advocatenkantoor laten.

in hoeverre:
-> maken we kans om extra kosten (administratieve kost, nalatigheidsinteresten, ...) toch niet te moeten betalen?
-> maken we kans om Fidea voor gerechtskosten op te laten draaien?
-> doen we er goed aan om de totale som op de derdenrekening van het advocatenkantoor te storten, ook al zijn we het niet eens met 3/4 van de rekening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 nov 2010 20:48

Indien u de zaak verliest, wat quasi zeker is, zal u inderdaad (een deel van) de advocatenkosten moeten vergoeden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#3 , 24 nov 2010 20:53

Typisch staaltje van bureaucratie waaruit blijkt dat het betrokken bedrijf niet in staat is om een éénvoudig probleem op te lossen
integendeel ze kunnen er blijkbaar wel bij maken
Troost u met de gedachte dat u niet het probleem bent maar de maatschappij in kwestie. Het is gewoon bewijs van onkunde
Het zal een zure appel zijn maar slik hem door. Vertrouw daarom NOOIT op een verzekeringsmaatschappij maar stel uw
vertrouwen in een makelaar. Daar hebt u een grotere zekerheid dat hij/zij voor u zal vechten. Probeer in het vervolg de be-
taling via de makelaar te bekomen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 24 nov 2010 21:01

Typisch staaltje van bureaucratie waaruit blijkt dat het betrokken bedrijf niet in staat is om een éénvoudig probleem op te lossen
integendeel ze kunnen er blijkbaar wel bij maken
Troost u met de gedachte dat u niet het probleem bent maar de maatschappij in kwestie. Het is gewoon bewijs van onkunde
Het zal een zure appel zijn maar slik hem door. Vertrouw daarom NOOIT op een verzekeringsmaatschappij maar stel uw
vertrouwen in een makelaar. Daar hebt u een grotere zekerheid dat hij/zij voor u zal vechten. Probeer in het vervolg de be-
taling via de makelaar te bekomen.
Deze mensen hadden een makelaar. Naar ik begrijp is het nu net de fout van de makelaar dat ze in een precaire situatie zijn beland.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 25 nov 2010 18:09

ach sorry Roharro dan zit er niks anders op in dit weder en ontij

de makelaar op de markt zijn broek aftrekken en tien X poepeklets + kosten zelf betalen


met een serieuze noot zou de makelaar indien zijn fout idd serieus aan zijn oren moeten worden getrokken en
zou hij naast zijn feitelijke verantwoordelijkheid ook beschimpt moeten worden op zijn morele verantwoordelijk
heid om zijn klanten op dergelijke manier in de kou te zetten.

ik begin eigenlijk te concluderen dat Jan met de Pet lijfeigenen in de Middeleeuwen met de feodale heerschappij en beulen
eigenlijk nog beter af waren dan Jan Modaal vandaag de dag met de Bank en Verzekeringsssector.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Huren”