procedure uithuiszetting, sleutels overhandigen

lilith
Topic Starter

procedure uithuiszetting, sleutels overhandigen

#1 , 25 okt 2010 00:57

Wegens zware wanbetaling heb ik via het vredegerecht een vonnis verkregen om mijn huurders te kunnen uitzetten. Het vonnis werd betekend door een gerechtsdeurwaarder op 9 september, op 9 oktober dienden ze het pand vrijwillig verlaten te hebben. Dat deden ze niet. Vlak daarna ben ik met de 800 euro provisie voor de effectieve uitdrijving naar de deurwaarder gestapt om de procedure in gang te zetten.
Een week later zegt de deurwaarder me dat hij de procedure niet in gang heeft gezet, (??) aangezien de huurster diezelfde dag op kantoor was geweest. Hij had haar verteld dat ze tijd had tot 25 oktober om vrijwillig het pand te verlaten.
Het is 25 oktober, ze blijkt vrijwillig verhuisd te zijn (geen bedden meer, geen ijskast, lege kasten) doch voor de rest staat het pand nog vol (kasten, TV, ...)
Mijn vraag nu is : kan ik vanaf nu volledig over het pand beschikken. Of dient zij eerst 'officieel' de sleutels te overhandigen aan de deurwaarder of aan mezelf ?
Ben ik een inbreker als ik nu het pand betreed ?
Vreemd dat een deurwaarder zelf beslist om toch niet door te gaan met de gevraagde uitdrijvng, ondanks betaalde provisie en het geven van de opdracht !
Lilith

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 okt 2010 01:20

De deurwaarder dient het vonnis te betekenen vooraleer de termijn tussen betekening en uitdrijving begint te lopen. De termijn wordt normaliter door de vrederechter op één maand geplaatst.

U gaat samen de deurwaarder het pand binnen en laat deze officieel de leegstand ervan vaststellen. Daarna is het opkuistijd. Hopelijk komt u geen vergeten verdovende middelen, gebruikte naalden ed tegen zoals ondergetekende.

Reclame

Terug naar “Huren”