Al €550 achterstallige huur niet betaald.

Pacco
Topic Starter

Al €550 achterstallige huur niet betaald.

#1 , 24 okt 2010 18:28

Wie kan mij raad geven.

Ik ben verhuurder en mijn huurder heeft al €550 achterstallige huur niet betaald, ook zijn huurwaarborg heeft hij nooit in orde gebracht. (€25 voor september 2009, €200 voor augustus 2010 en oktober 2010 is er ook nog niets betaald, €325)
Ik zou een verzoekschrift tot verzoening willen indienen bij de vrederechter maar vraag mij af of ik hem eerst aangetekend in gebreken moet stellen voor ik naar de vrederechter stap.
Ik heb hem enkel per sms al enkele malen aangemaand.
De huurder huurt de woning sinds september 2009.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 okt 2010 18:38

U dient hem eerst aangetekend aan te manen binnen de bv 15 kalenderdagen zijn achterstallen aan te zuiveren. Dat bij gebrek aan het betalen van de achterstallen binnen de gestelde periode dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en u zich het recht voorbehoud naar het lokale vredegerecht te stappen om op zijn kosten een ontbinding van het contract en uitzetting te bekomen...

afsluiten met "enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd"

Pacco
Topic Starter

#3 , 26 okt 2010 23:23

Vandebos,
Bedankt voor de informatie

Reclame

Terug naar “Huren”