De woninginspectie van dienst stedenbouw is hier al langsgeweest, die verklaarde te denken dat alles niet conform is en vraagt dat attest op binnen de 15 dagen, dat was op 08 October. Mijn huisbazen zijn met de noorderzon verdwenen tot het einde van het jaar. Zij (woningdienst) zijn langsgekomen onder andere nadat er een lek was in het toilet na herhaaldelijk de huisbaas er op te wijzen en dat mijn pechverhelping via verzekering tussenbeide kwam.
Er is in de woning geen 'differentieelschakelaar' of hetgeen er voor zorgt dat alles uitspringt bij bijvoorbeeld electrocutie; De huisbaas had toen ik er introk zelf met koperdraad oude 250V 10A zekeringen 'gerepareerd' en die zijn door oververhitting eens zo erg doorgebrand dat ineens een lamp in brand vloog in het plafond. Die brandplekken staan er nu nog in. Daarom: Als ik deze boiler aanzet (80 liter capaciteit) samen met microgolf en wasmachine, is de kans groter dat ik het kot in lichterlaaie zet dan dat er iets afspringt, en daarom wil ik dat vermijden. Ik heb voor die reden zelf alle schakelaars reeds eerder vervangen door nieuwe schakelaars met een knop die uitspringt bij oververhitting, maar met een 20A op een kast die voorzien is voor 10A loop je mijn inziens wel grotere risico's, neen?
Misschien is dringend een controle door Vincotte aanvragen aangeraden? Of foto's verzenden naar mijn verzekering waar reeds een dossier open is? Brandgevaar is toch ook hun materie. Of kan ik een erkende electrieker ook zelf laten komen om de installatie te doublechecken, heeft dit juridische waarde? (Vincotte is normaal materie voor de eigenaar)
(En ja, de zekeringen de oude zijn 250V, geen 230V. Geen idee waarom)
Ze wordt op een afzonderlijke kring gelegd, omdat ze meestal over een langere tijd de energie afneemt, waardoor de draad langzaam opwarmt.
Er zijn slechts 3 kringen en dit voor 5 stopcontacten, boiler, alle verlichting, enz.; De boiler staat niet op een apart spoor, het is gewoon een oud 10A spoor dat in een 20A spoor is veranderd met o.a. de verlichting van de badkamer ook op, en volgens mij dus niet veranderd volgens reglementair zou moeten.