Huren zonder huurcontract.

girl-04
Topic Starter

Huren zonder huurcontract.

#1 , 18 okt 2010 16:28

Beste

Op 1 december start ik een nieuwe Job in Antwerpen ..Mijn toekomstige baas en ik hebben een goede band en aangezien ik nogal ver van het nieuwe werk woon heeft hij me aangeboden om naar het appartement te verhuizen waar hij eigenaar van is. Echter zonder contract.

Mijn vraag is gewoon of je mag huren zonder contract en zoja mag ik hier mijn officiele adres van maken..

Alvast heel erg bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 18 okt 2010 16:35

Klinkt mss een rare vraag, maar is je "goede band-toekomstige baas" je partner?

girl-04
Topic Starter

#3 , 18 okt 2010 16:47

Haha nee hoor , hij is ook ongeveer 30 jaar ouder ;)
Maar een familie vriend is hij wel.

Reclame

JPV

#4 , 18 okt 2010 17:11

Je kan huren zonder contract en je mag, indien je daar werkelijk verblijft daar je officieel adres van maken.

ECHTER: altijd oppassen met mondelinge huurovereenkomsten... is héél vaak miserie. Nu, meestal meer voor de verhuurder dan voor de huurder.

JohnD

#5 , 18 okt 2010 17:17

Op 1 december start ik een nieuwe Job in Antwerpen ..Mijn toekomstige baas en ik hebben een goede band en aangezien ik nogal ver van het nieuwe werk woon heeft hij me aangeboden om naar het appartement te verhuizen waar hij eigenaar van is. Echter zonder contract.
Mijn vraag is gewoon of je mag huren zonder contract en zoja mag ik hier mijn officiele adres van maken..
Alvast heel erg bedankt.
Ja kom ! Werkgever en huisbaas ! Dat is toch om problemen vragen. En een goede band van vandaag kan heel snel tot een slechte band van morgen evolueren. Het feit dat je huisbaas/werkgever je een woning wil aanbieden zonder contract doet me vermoeden dat hij denkt dat je heel naief bent. Naiviteit word vroeg of laat afgestraft. Altijd !
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

girl-04
Topic Starter

#6 , 18 okt 2010 18:12

hey

Bedankt voor de waarschuwing hoor .
Ik ben niet naief en zoals ik dus zei hij is een familie vriend ..
Hij heeft een goede band met mijn ouders die ook van alles op de hoogte zijn uiteraard dus het lijkt me sterk dat hij iets zou proberen.

Idd voor zulke problemen heb ik ook schrik ... dat de relatie die hij nu met mijn ouders heeft zou stuk gaan door wat er op het werk gebeurt of
door problemen ivm het appartement ( is trouwens maar voor een jaar )

Ik heb nog enkele weken om te beslissen en zal alle voor en nadelen nog eens goed op een rijtje zetten..
Bedankt alvast voor het antwoord !!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 okt 2010 18:53

Eens lezen kan heel nuttig zijn.
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

effen een doordenker

het loopt mis eigenaar veranderd de sloten.
U roept de politie er bij want die gaan u zeker helpen.
Mis dus - u woont er niet u hebt geen contract en dus alles wat daar staat is niet van u ..
Mevrouw gelieve u tot de burgerlijke rechtbank te wenden - de vrederechter in uw geval ... dag mevrouw.

Einde verhaal.

PS wie betaald de belastingen van het pand de nutsvoorzieningen de BRANDVERZEKERING.
Vooral over dit laatste zijn hier meerdere postings en antwoorden zeer leerzaam.

Maar niks zegt dat het misloopt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 okt 2010 20:19

Best maak je toch maar en kontrakte, desnoods voor de symbolische euro.

eylis

#9 , 18 okt 2010 20:23

fransiscus, klein foutje: ze wil er haar officieel adres WEL laten vestigen. Dus als je ergens gedomicilieerd bent mag de eigenaar de sloten niet veranderen. De politie zal vaststellen dat ze er woont: zowel officieel als haar persoonlijke spullen die dus een vermoeden van een mondelinge huurovereenkomst staven.
Strikt genomen zal eerder degene die de persoon er laat wonen het moeilijker hebben om haar er uit te krijgen.

Maar wat je beter kan doen: een commodaatscontract afsluiten: dat is uitlenen om NIET ten persoonlijke titel.
Indat geval mag je gebruik maken van het goed voor zolang bvb. je werkcontract duurt. Jij betaalt jouw brandverzekering en je betaalt de nutsvoorzieningen. De eigenaar betaalt zijn eigenaarsverzekering. Dit contract moet niet geregistreerd worden en is rechtsgeldig.

Terug naar “Huren”