Hallo,
Wij huren een appartement in een gebouw met twee appartementen. Wij bewonen het bovenste appartement en onder ons woont een koppel.
Dit koppel heeft al van bijna sinds het begin problemen met alle buren door allerlei zaken dat ze uithalen.
Ook de eigenaars willen hen eruit, doch ze betaln hun huur correct, dus dat is niet echt makkelijk. Wij trachten ons hier buiten te houden, doch het is moeilijk, want ze hebben hun eigen wetten die ze volgen en die gelden.
In de gemeenschappelijke gang bevindt zich een deurtje naar ee lokaaltje met de nutsvoorzieningen (wateraansluiting en electriciteitskast en dergelijke.)
We hebben de buur er al eens op betrapt dat hij water van de gemeenschappelijke garage stal (garage voor 10 appartementen, waarbij alleen de eigenaars recht hebben op het nemen van water, huurders dus niet.) (ttz. hij had vanuit dit lokaaltje een kabel losgemaakt en hier een andere kabel aangesloten om zo water voor de meter te kunnen afhalen. (hier werden ook foto's van genomen)
Nu werd ik door een andere buur in kennis gesteld dat hij deze buur 's nachts (ro,nd half twee) opnieuw had bezig gezien in dit lokaaltje. Is vanop de straat te zien
Hij zat in de schemer iets te doen en toen diezelfde buur er even later opnieuw voorbij ging liep er een witte draad vanuit het lokaaltje het appartement van de onderbuur binnen.
De buur wilde zijn fotoapparaat gaan halen, doch toen hij teurg was was de kabel weg.
Vermoedelijk heeft de onderbuur hem gezien.
Een tijd geleden, na het voorval met het water had de onderbuur de sleutel van dit lokaaltje eraf gehaald, de deur op slot gedaan en de sleutel verstopt op de noodverlichting. (na een tijdje zoeken omdat "de mannen van de gas" er moesten zijn, hebben we hem gevonden.)
Ik heb die sleutel sindsdien bijgehouden. Ik heb mijn huisbaas hier ook van in kennis gesteld en die vond het goed. Weliswaar heb ik de deur van het lokaaltje opengelaten.
Nu heb ik sinds dit nieuwe voorval de deur op slot gedaan. Ik kan niet zien waar hij mee bezig is. Hij kan evengoed electriciteit van ons stelen of dergelijke.
Als ik weg ben doe ik de deur wel terug open, moest er iets gebeuren, doch dan kan hij doen wat hij wil natuurlijk.
Iemand raad???
Alvast bedankt!
Hopenlie