Waterverbruik

Windels
Topic Starter

Waterverbruik

#1 , 23 sep 2010 01:27

hallo,

Bedankt alvast voor uw hulp!

De situatie is de volgende. Wij zijn drie studenten (rechten/handelswetenschappen/chinese studies). Wij huren samen een 3 kamer appartement: Ik huur het hele appartement, de andere 2 betalen elk 1 derde aan mij. Na lang aandringen hebben wij eindelijk een afrekening van ons water gekregen. Onze verhuurder beweert dat wij 262m3 water verbruikt hebben in 1 jaar tijd. Wat ECHT onmogelijk is. (We hebben geen wasmachine, geen vaatwasmachine, etc.Ons gasverbruik is zelfs aan de lage kant, terwijl wij bijna uitsluitend warm water verbruiken.)

Probleem: op ons contract staat de beginstand en die verschilt effectief 262 m3 met de huidige. Wij hebben die echter nooit gecontroleerd dus veronderstellen wij dat onze verhuurder een schrijffout heeft gemaakt bij het noteren van de beginstand. Dit kunnen wij echter nooit bewijzen.

Dus ik dacht, ik vraag haar waterfactuur van het laatste jaar. Deze klopte totaal niet want wat ze doorgegeven heeft aan de watermaatschappij is een stand van 2021m3 in de maand februari; ons contract daarentegen beweert dat de stand in september reeds 2237 was. Dus met haar waterfactuur is incorrect, tenzij de meter defect is.

Zijn er mogelijkheden om aan deze onwaarschijnlijk hoge factuur te ontsnappen? Op dit forum beweerde iemand dat de watermeter altijd toegankelijk moet zijn? Kan iemand mij hiervan de rechtsbasis/artikel bezorgen? Onze watermeter staat namelijk geplaatst bij onze onderburen.

Met vriendelijke groet en u heel erg dankbaar voor elke hulp,

Sam windels

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChantalV

#2 , 23 sep 2010 08:46

Normaal wordt de meterstand bij overname door de vorige én de huidige huurder tesamen genoteerd en afgetekend zodat er zeker geen fouten gemaakt kunnen worden. Niet slim om 1. daar niet bij te zijn 2. dit niet ff te controleren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2010 11:16

Probeer eens de voorgaande bewoners te kontakteren. Mogelijks waren zij aanwezig bij de meteropname, en dan is hun eindstand uw beginstand.

Reclame

Terug naar “Huren”