Hallo,
Mijn huurcontract werd opgezegd en ik heb het pand verlaten op 31 augustus. de verhuurder wil de waarborg enkel vrijgeven als ik een document onderteken waarin ik verklaar dat ik de lopende facturen zelf zal betalen. Internet, water en electriciteit werden opgezegd vanaf 1/09. Eindafrekening van electriciteit heb ik reeds gekregen, ik heb ook een bevestigingsbrief dat het internetabonnement stopgezet werd, van VMW nog geen nieuws. Andere aansluitingen zoals kabel waren er niet. Ben ik verplicht dat document te tekenen? Is dat een normale procedure? Ik dacht dat de waarborg enkel kan gebruikt worden voor het afrekenen van schade aan het huurhuis. Meterstanden van 31/08/2010 werden doorgegeven, ik heb wel de electriciteit niet afgezet waardoor 2 boilers misschien nog wat verbruikt hebben, de verhuurders waren op reis en hebben pas op 10/09 de overname geregeld met de maatschappij. Kunnen ze nog kosten op mij verhalen als ik teken dat ik lopende facturen zelf zal betalen ? Kunnen ze de waarborg inhouden als ik niet teken ? Ik kan alle bewijzen voorleggen van afsluiting (behalve afrekening water nog niet ontvangen). Alvast bedankt voor jullie deskundige advies.