Ik heb een heel vervelend en complex probleem bij een huis dat mijn schoonvader verhuurt. Mijn schoonvader is een hele brave, maar niet zo slimme man

Zal eerst even de kernpunten aangeven
1-7-2007 - afsluiten van 3 jarig contract met huurder en zijn vriendin, huis is volledig geschilderd en mooi gemaakt, nieuwe keuken.

2007-2010 vele problemen met huurder, betaalt slecht en heeft klachten over verwarming, lekkage enz.
Juni 2009 vrederechter doet vonnis van betaling en uitzetting
Juli 2009 deurwaarder maakt minnelijke schikking, betaling € 260 per maand extra en geen uitzetting.
Najaar 2009 betalingen weer onregelmatig en weer achterstanden
Jan 2010 huurder gaat weg bij zijn vrouw, vrouw blijft wonen en betaalt weer onregelmatig en weer achterstanden
Juli 2010 huurder (die man die dus is vertrokken) zegt contract op. Er staat nog een schuld
Juli 2010 onder druk van OCMW

Aug 2010 ik neem de zaak over en probeer oplossingen te vinden. Heb een behandelingsovereenkomst met vertrokken man
Sept 2010 sinds nieuw contract nog geen betalingen
We willen nu de huurster (familie uit Kongo met 3 kinderen en zieke moeder) zo snel mogelijk uit het huis hebben.
Huis is volledig uitgewoond, verwarming is kapot (geen onderhoud gehad), dak lekt, riool kapot, ongedierte enz enz
Huurcontracten waren niet geregistreerd.
OCMW van onze gemeente (Sint Pieters Leeuw) heeft geen woningen. We proberen het OCMW wel onder druk te zetten.
Wat kunnen we het beste doen?
Het huis is volgens de Belgische normen nauwelijks bewoonbaar: geen verwarming, gevaarlijke trappen, ongedierte, lekkend dak, kapot riool.
Kunnen we op die gronden de mensen buiten krijgen?
De huurachterstanden lopen nu weer snel op. Mogen we de achterstanden van voor het nieuwe contract meenemen in een procedure?
Mijn schoonvader heeft al veel geld aan advocaten uitgegeven zonder het gewenste resultaat. Heeft zich steeds weer laten manipuleren.
Heel graag uw mening/advies.
De huishuur was voor mijn schoonvader een noodzakelijk aanvulling van zijn pensioentje. Hij heeft hele stomme fouten gemaakt, maar de situatie is helaas nu zo.
Om de noodzakelijke saneringen te doen moet het huis volledig ontruimd worden.