waarborg

angelll
Topic Starter

waarborg

#1 , 09 sep 2010 20:22

Het probleem is als volgt:
-3 jarig contract
-contractovername
Het gaat over een 2 slk appartement dat dus bewoond wordt door mij samen met een ander persoon.
Ik woonde in dit appartement vorig jaar ook al. Wegens persoonlijke omstandigheden moest de toenmalige huurder verhuizen en is het contract door een overname dus overgenomen door de huidige huurder. Er is ons toen door het immobielenkantoor verteld dat ik en de nu huidige huurder een nieuwe borg moesten storten. Dit is ook gebeurd hier is een bewijs van etc.
De oude borg heb ik nog altijd niet terug gezien en er wordt verteld dat ze deze pas terug kunnen geven indien de huidige huurder zijn deel betaald( deze is qua betalingen erg onbetrouwbaar)
Nu vraag ik mij of of dit dus juridisch gezien toegestaan is wat het bureau doet? Mogen zij met deze reden de oude borg(vn het 1ste contract dus) vasthouden? Er is een nieuwe borg gestort dus is het dan niet zo dat ze deze gewoon terug zouden moeten geven?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, deze affaire sleept nou al bijna een jaar voort en k zou er graag wat voortuitgang in zien.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”