Wie is verantwoordelijk?

angelina2009
Topic Starter

Wie is verantwoordelijk?

#1 , 02 sep 2010 11:32

Hallo.

Gisteren avond werden we plots overvallen van een brand geur. We zijn meteen op onderzoek gegaan. Later bleek dat de brand geur uit de kelder kwam. In de kelder liepen we tegen een flink rook gordijn aan. We hebben het stroom uit gezet en de rook laten weg gaan. Zodat we konden kijken wat er was. We kwamen er achter de deur geur en de rook van de mazout kachel kwam. We hebben vandaag een monteur laten komen en die concludeerde dat de kachel van voor 1950 kapot is. Er is waarschijnlijk ergens iets gaan door branden. Het kan waarschijnlijk gerepareerd worden mits de onderdelen nog te verkrijgen zijn.

Nu is de wie is verantwoordelijk voor de onder delen of als de kachel in z'n geheel kapot is?
Wij zelf hebben elk jaar zorg gedragen aan de onderhoudt van de kachel zelf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 sep 2010 11:38

Gelet op de ouderdom van de kachel (ik veronderstel dat u een stookketel bedoeld?) en indien u de jaarlijkse onderhoudsbeurten aan de hand van attesten kan bewijzen mag het aanhalen van sleet geen probleem vormen. Deze kosten zijn normaliter voor de verhuurder.

angelina2009
Topic Starter

#3 , 02 sep 2010 11:58

Gelet op de ouderdom van de kachel (ik veronderstel dat u een stookketel bedoeld?) en indien u de jaarlijkse onderhoudsbeurten aan de hand van attesten kan bewijzen mag het aanhalen van sleet geen probleem vormen. Deze kosten zijn normaliter voor de verhuurder.
Ik heb weinig verstand van kachels onze kachel is een hele oude zeker 45 jaar oud. De onderhoudt,s beurten zijn gedaan door een kennis van ons die vroeger zelf kachel monteur is geweest. Maar deze persoon heeft het altijd de laste 5 jaar onze kachel onderhouden en hij deed dat uit een vrienden dienst. Dus attesten kunnen we niet voorleggen.

Reclame

Vandebos

#4 , 02 sep 2010 12:35

Normaliter verhuurder. Gelet op de ouderdom moet het relatief eenvoudig zijn sleet aan te voeren.

Terug naar “Huren”