verloop teruggave huurwaarborg bij schade

11011965
Topic Starter

verloop teruggave huurwaarborg bij schade

#1 , 30 aug 2010 20:20

Op laatste dag heeft de plaatsbeschrijving plaats (einde huur),wat als er schade is en de huurder wil de PB niet tekenen,mag ik dan de sleutels in ontvangst nemen,welke stappen moet ik dan ondernemen,in begin is er ook een PB opgemaakt en geregistreerd
Mag ik wachten om de huurwaarborg terug te geven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2010 20:26

Als huurder het nazicht van de PB niet wil tekenen, moet je zeker de HWB niet teruggeven. Je bent trouwens niet verplicht die onmiddellijk terug te geven, want als er huurschade is moet je deze toch kunnen een waarde geven, en die schud je toch niet zomaar uit je mouw. Je moet misschien aannemers kontakteren en offertes vragen.
De sleutels kan volgens mij je aanvoorden onder vooorbehoud van betaling van de huurschade.

11011965
Topic Starter

#3 , 30 aug 2010 21:52

de sleutels aanvaarden onder voorbehoud van betaling huurschade,moet dit per aangetekend schrijven gebeuren?
dan moet je waarschijnlijk naar de vrederechter voor inhouding van de huurwaarborg

Reclame

Vandebos

#4 , 31 aug 2010 01:35

Neen u kan ook een document in die zin op voorhand aanmaken en in evenveel exemplaren als er partijen zijn meenemen naar de plaatsbeschrijving. Bij het in ontvangst nemen van de sleutels tekent iedere partij dan elk exemplaar en is er één kopie voor elk.

Vrijgave waarborg zal pas via de rechtbank gebeuren op het moment dat verhuurder en huurder het onderling niet eens raken en een van hen naar de vrederechter stapt.

Terug naar “Huren”