Beste,
Onze huurder heeft al een tijdje betalingsproblemen en heeft nu een collectieve schuldbemiddeling aangevraagd. Hiervoor moet ik niet alleen de hoofdsom van de achterstalligen doorgeven, maar ook de intresten.
Het contract is een contract met een duur van 9 jaar of meer dat is ingegaan op 15/4/2006. Het contract is ook geregistreerd zoals het hoort.
De huurprijs werd vastgesteld op €550 per maand en is tot nu toe nog niet geïndexeerd geweest.
Omdat onze huurder altijd netjes is geweest en ons verwittigd heeft dat hij de huur voor een bepaalde maand niet kon betalen hebben we er ook nooit een zaak van gemaakt. Wel hebben wij op het ogenblik dat hij onder toezicht van het ocmw werd geplaatst een overzicht gemaakt van de openstaande schulden (9/9/2008) en dit zowel aan de huurder als het ocmw overgemaakt.
In het contract (standaard contract Algemeen Eigenaars Sindikaat) is overeengekomen dat er "voor elk verschuldigd bedrag dat 10 dagen na de vervaldag niet betaald is een intrest van 1% per maand vanaf de vervaldag" zal aangerekend worden en dat "de intrest voor elke begonnen maand voor een ganse maand aangerekend wordt".
Op volgende data is de huurder in gebreke gebleven met betrekking tot het betalen van de huur:
15/2/2008 (€550)
15/6/2008 (€550)
15/2/2009 (€550)
Op volgende data heeft hij extra aflossingen gedaan:
7/5/2009 (€100)
2/6/2009 (€100)
1/7/2009 (€700)
Tot op heden heeft hij geen verdere betalingen gemist of aflossingen gedaan.
Nu is mijn vraag: Hoe bereken ik juist de verschuldigde intresten?
Alvast bedankt voor de hulp,
Met vriendelijke groeten.