domicilie en samenwonen

carooo
Topic Starter

domicilie en samenwonen

#1 , 31 jul 2010 22:33

Hallo,

ik vroeg me af of jullie ons kunnen helpen met het volgende:

wij (mijn man, onze dochter en ik) willen een tijdje in het (grote) huis van een goede vriendin gaan wonen. Zij woont daar ook, en we zouden er voor een beperkte huur wonen. elk een eigen slaapkamer en woonkamer, maar we delen de keuken en badkamer. we zouden dan ook onze domicilie daar zetten. onze vriendin is de eigenaar van dit huis. we zijn ook niet van plan om een huurcontract op te stellen of zo.

mijn vraag: heeft het feit dat we onze domicilie daar plaatsen enige implicaties voor onze vriendin? op financieel vlak en/of andere vlakken? bv belastingen en zo?
en ook: kunnen we het zo regelen dat zij als alleenstaande beschouwd blijft? of worden we dan officieel samenwonenden? en heeft dat dan implicaties?

heel erg bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 31 jul 2010 22:38

Hallo,

ik vroeg me af of jullie ons kunnen helpen met het volgende:

wij (mijn man, onze dochter en ik) willen een tijdje in het (grote) huis van een goede vriendin gaan wonen. Zij woont daar ook, en we zouden er voor een beperkte huur wonen. elk een eigen slaapkamer en woonkamer, maar we delen de keuken en badkamer. we zouden dan ook onze domicilie daar zetten. onze vriendin is de eigenaar van dit huis. we zijn ook niet van plan om een huurcontract op te stellen of zo.

mijn vraag: heeft het feit dat we onze domicilie daar plaatsen enige implicaties voor onze vriendin? op financieel vlak en/of andere vlakken? bv belastingen en zo?
en ook: kunnen we het zo regelen dat zij als alleenstaande beschouwd blijft? of worden we dan officieel samenwonenden? en heeft dat dan implicaties?

heel erg bedankt!
Jullie worden officieel samenwonenden. Het kan gevolgen hebben voor bepaalde sociale uitkeringen, studiebeurzen, enz.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

carooo
Topic Starter

#3 , 01 aug 2010 16:34

Ok. dank je.

onze vriendin werkt als zelfstandige en ontvangt geen uitkeringen. heeft het dan verder geen gevolgen voor haar? bv ivm belastingen op haar huis of zo? of voor haar sociale zekerheid?

nogmaals bedankt!

Reclame

JPV

#4 , 03 aug 2010 15:30

Ok. dank je.

onze vriendin werkt als zelfstandige en ontvangt geen uitkeringen. heeft het dan verder geen gevolgen voor haar? bv ivm belastingen op haar huis of zo? of voor haar sociale zekerheid?

nogmaals bedankt!
pas op voor eventuele problemen bij faillissement van haar zelfstandige bezigheid.

Terug naar “Huren”