Hallo
Ik heb voor een vaste periode ons huis verhuurd,omdat ik voor mijn werk in het buitenland werk.
In het contract staat ook dat er evt een jaar bij kan komen als de eigenaars (ik en mijn vrouw en kind) een jaar langer zou moeten blijven werken.
Nu is dit niet het geval en wil ik de huur opzeggen.
Zodat ik april 2011 mijn huis weer voor mezelf heb .
Nu zijn mijn huurders ineens erg van de regels en gaan ze ook niet accoord met de huursverhonging die tevens vermeld staat in het contract omdat er dit jaar mei een nieuwe hypotheek op mijn huis kwam.
Nu wil ik zeker weten dat ik het goed doe volgens de regels en zijn de volgende vragen als volgt.
Ik verhuur mijn huis aan 1 persoon die dus ook het contract heeft ondertekend.
Nu woont ze daar met een partner en 2 kinderen in huis.
partner staat niet als huurder gerigistreed bij mij en dus ook niet in contract (volgens zeggen zijn ze wel getrouwd).
<Moet ik toch naar beide een opzeggingsbrief sturen aangetekend??
Hoe lang van de tevoren mag ik de brief versturen ,ik doe het het liefst nu al zodat ook hun een periode hebben om een andere onderdak te zoeken.
Maar doe ik het nu dan is dat zeker 9 maanden voor de tijd.
En wat als ze weigeren kunnen ze dat aangezien er een vaste periode in staat.
ik zal het volgende overtypen uit mijn contract:
Art 2
De huur is aangegaan voor een bepaalde tijd, ingaande 25-04-2009.
De huur eindigt bij terug keer van verhuurders uit Duitsland.
Volgens verwachting juli 2011,maar dat kan ook eerder zijn.
Dit word door de verhuurder tijdig (min.2maand) aan de huurder(s) doorgegeven.
De huurder(s) zal de woning binnen 2 maand verlaten en na aankondiging van verhuurders dat zij er zelf willen wonen.
Voor elke maand vertraging of te weinig betalen verbeurt de huurder(s) een boete van 500 euro,onmiddelijk betaalbaar conform Art.6.
dat staat er dus oa in.
Graag zou ik een voorbeeld willen van het opzeggen van de brief of in ieder geval van belangrijke factoren die er zeker in moeten staan zodat ik straks zelf niet op straat sta met mijn hele inboedel.
Ik hoop zsm wat te horen .
Alvast bedankt .