niet geregistreerde plaatsbeschrijving

Scorpio
Topic Starter

niet geregistreerde plaatsbeschrijving

#1 , 28 jun 2010 16:50

Ik doe woensdag mijn uittredende plaatsbeschrijving, met bijstand van een immo agent in Aarschot ter mijn "verdediging" tegen een arrogante expert en nog arrogantere eigenaar (zie vorige verhalen). Nu zou het kunnen dat deze plaatsbeschrijving niet geregistreerd is (geen stempel op mijn exemplaar) en heb dus bewijs per aangetekend schrijven gevraagd. Wat is de waarde van de plaatsbeschrijving zonder registratie? Ter info, ik laat alles in goede staat na, heb zelfs 3 muren herschilderd, terwijl alles er maar zo zo uitzag bij de intrede (veel gaten, vegen, ...)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 jun 2010 23:21

Het al of niet registreren heeft geen effect op de juridische waarde van de plaatsbeschrijving doch kan in uiterste gevallen aanleiding tot een administratieve boete voor de verhuurder.

Bij deze wordt er wel van uitgegaan dat de plaatsbeschrijving door beide partijen werd ondertekend. (huurder en verhuurder of diens vertegenwoordigers)

Reclame

Terug naar “Huren”