goed dat je dat van die schulden aanhaalde want dat wist ik (niet niet dat ie dat heeft maar goed je weet nooit)...heb even opgezocht:
Bij feitelijk samenwonen:
indien een huurovereenkomst aangegaan is door één van de samenwonenden, is enkel hij aansprakelijk voor de betaling van de huur, maar kan hij ook op eigen houtje de huur opzeggen of kan hij de andere de toegang tot de woning weigeren. Hetzelfde geldt voor een aangekochte woning. De samenwonende die de woning bezit heeft geen enkele plicht naar de andere toe en kan de andere op elk ogenblik op straat zetten.
Schulden van één van de samenwonenden kunnen niet verhaald worden op een andere samenwonende. Toch kunnen schuldeisers alle goederen die zich in de woning bevinden, in beslag nemen. De samenwonende die geen schulden heeft, moet bewijzen dat de goederen eigendom van hem of haar zijn (door facturen of een geregistreerde inventaris van goederen). Wanneer de samenwonenden gezamenlijk schulden hebben aangegaan, worden ze elk apart voor hun aandeel in de schuld aangesproken.
Wij zouden dus feitelijk samenwonen (zelfde adres) maar IK alleen heb de huurovereenkomst getekend en heel de inboedel is van mij (en van het meeste heb ik nog wel facturen, zoniet van alles zelfs).
Nuja als de wijkagent die huurovereenkomst vraagt... als ik er akkoord mee ga dat het gehuurde appartement nog steeds enkel van mij is dan moet die zich daar toch bij neerleggen?? tis toch niet omdat mijn vriend hierbij komt wonen dat hij zijn handtekening ook onder dat huurcontract moet gezet hebben? of wél?
Ik heb trouwens mijn huurovereenkomst nooit moeten laten zien bij de wijkagent, en ik ben gewoon in het kantoor van de politie mogen langsgaan...

'k hoop echt alleen dat ze de huisbaas niet op de hoogte brengen want ik wil zelf niet op straat worden gezet of een hogere huur krijgen omdat er iemand zogezegd zou komen bijwonen...