Ik huur op dit moment en heb net een apptje gevonden om te kopen.
Mijn huisbaas is toevallig ook mijn X geworden.
Dus toen ik moest opzeggen en toevallig die dag bij hem was heb ik dat mondeling gedaan, dom ik weet het maar ik had echt vertrouwen in de situatie. nogmaals dom ik weet het maar ...
Mijn huurcontract waarvan ik niet weet of het is geregistreerd bevat de volgende elementen:
Voor de tijd en termijn van 1 jaar, in te gaan met 1 september 2009
Om te eindigen op 31 augustus 2010, nadien verlengbaar met 3 jaar.
Elke partij heeft het recht tegen het einde van augustus 2010 een einde aan de huur te stellen, mits de andere partij er per aangetekend schrijven van te verwittigen minstens 3 maand op voorhand.
Op 31 mei toen ik met mijn huisbaas sprak, legde ik hem de situatie uit, de verkopers van het appt dat ik wil kopen, hebben nog geen nieuw huis, dus ik zou graag mijn contract opzeggen, maar niet onmiddellijk graag met een bepaalde verlenging?
Zag hij dat zitten, hij zag het zitten en gaf me de optie: 3 maanden of 6 maanden extra of een 3/6/9, ik stel dit voor aan de verkopers van mijn nieuwe woonst en zie kiezen de 6 jaar.
Ik ga terug naar mijn huisbaas en nu krabbelt hij dus terug en doet super moeilijk over de hele situatie.
Volgens de notaris zou ik volgens bovenstaande contract bepalingen nog 1 jaar penaly moeten betalen, dat kan ik natuurlijk niet betalen.
Ik heb nu een opschortende voorwaarde in de compromis laten zetten dat het in orde moet zijn met mijn verhuurder binnen de 2 weken, anders gaat mijn aankoop niet door.
Door eerst een vergetelheid en daarna gewoon geen werk van gemaakt, heb ik nooit een waarborg vastgezet, dit toont trouwens ook aan dat die huisbaas mij natuurlijk ook compleet vetrouwt...
Ik zou alleen al maar kopen om nooit meer geconfronteerd te moeten worden met onmogelijke huurcontracten! Dat slaat echt nergens op, al die penaltys als je een eerlijk mens bent die maandelijks de huur betaalt en goed zorgt voor de woning.
Heeft er iemand een idee hoe ik kosteloos of bijna kosteloos dit kan oplossen?
Bedankt op voorhand!
Y