Beëindigen huurkontrakt

Mercator
Topic Starter

Beëindigen huurkontrakt

#1 , 30 mei 2010 11:06

Ik bezit een huis dat ik verhuur aan een jong samenwonend koppel. Het huurkontrakt staat op zijn naam en het is een kontrakt 3-6-9 ingegaan op 1 feb. 2010. Al na enkele dagen hadden we problemen met de huurders met name veel nachtlawaai en ruzie midden in de nacht en er zijn al enkele politieinterventies aan te pas gekomen. Nu nog steeds nachtlawaai met auto's e.d. Er zijn al klachten van de omwonende.
Nu is zij weggegaan en zit hij nog alleen ( nog steeds nachtlawaai) maar betaald de huur niet. Heb nu het kontrakt stop gezet en hij heeft een papier ondertekent einde huurkontrakt opgesteld op 30/04/2010 met als reden nachtlawaai, ruzies, niet betalen van huurgeld en het einde huurkontrakt is voorzien op eind juni.
Hij heeft dit document gelezen en ondertekent in 2 exemplaren.
Wat kan ik nu doen indien hij niet vertrekt eind juni want hij maakt niet de intentie om te vertrekken en in huus is het één chaos. Heeft geen bezittingen, enkel een t.v.tje en de rest allemaal dozen met wat kleren. Slapen doet hij op de grond.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 mei 2010 11:34

hmm. aangezien er een onderlinge overeenstemming is dat het contract wordt verbroken op 30 juni staat u reeds zeer ver. als u constateert dat op 1 juli het pand bezet is dient u de bezetter (vanaf 01/07 spreekt u nooit meer over huur of huurder of contract!) onmiddellijk aangetekend in gebreke te stellen en een verzoekschrift tot uitzetting aan het lokale vredegerecht te richten. (model 1344bis/e.v. Ger. W.. U vindt een voorbeeld in onderschrift.)

Ik dacht dat er mogelijkheid was om dit zonder vrederechter op te lossen maar ben hier niet helemaal zeker van...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2010 18:20

En wie is daar nog allemaal ingeschreven - hij zij- anderen? toch eens nagaan bij gemeente

Reclame

Terug naar “Huren”