Huurcontract lange duur met meerdere huurders wijzigen?

Michiel0912
Topic Starter

Huurcontract lange duur met meerdere huurders wijzigen?

#1 , 25 mei 2010 13:19

Hallo,

Begin vorig jaar heb ik met 2 vrienden een lange duur huurcontract aangegaan op een huis. Ondanks een meningsverschil wens ik niet meer hier te blijven wonen. Als we dit contract zouden verbreken zitten we met een boete van 2 maanden huishuur. De broer van een medebewoner zou wel mijn plaats willen innemen in dit huis.

- Zou het immokantoor bij wijziging van medehuurder deze boete ook kunnen eisen?
- Kan ik eventueel mijn deel onderverhuren?
- En wat is volgens jullie de beste oplossing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 mei 2010 13:28

- Zou het immokantoor bij wijziging van medehuurder deze boete ook kunnen eisen?

Hangt af van de eigenaar... Tracht eens met hem te spreken en te kijken of jullie niet allemaal samen (verhuurders+ huurders) bereid zijn een gedateerde en ondertekende verklaring op te stellen dat vanaf datum X huurder A de plaats inneemt van Huurder B...

- Kan ik eventueel mijn deel onderverhuren?

Lees het huurcontract na, besef echter dat onderverhuren u niet van uw verplichtingen tov de verhuurder ontslaat.

- En wat is volgens jullie de beste oplossing?

spreek met de eigenaar, niet het immokantoor en leg de situatie zonder franjes en vingerwijzen uit...

Michiel0912
Topic Starter

#3 , 25 mei 2010 14:06

Hmm...De eigenares is een harde tante en zal overal munt uit proberen te slaan. Ik zal straks men huurovereenkomst er een bijnemen om eens na te lezen dat onderverhuren mag of niet.

Reclame

Terug naar “Huren”