Te betalen overnamekosten aan vorige huurder. (dringend)

AnthonyB
Topic Starter

Te betalen overnamekosten aan vorige huurder. (dringend)

#1 , 22 mei 2010 21:03

Beste,

Ik heb een private huurovereenkomst getekend voor een gezinswoning. De vorige huurders hebben naar eigen zeggen een aantal wijzigingen aangebracht in het pand. (Aanbrengen gordijnroedes en gordijnen, plaatsen WC rol houders en handdoekgrepen, ophangen spots, aanbrengen veluxverduisteraar, ...)

Nu vragen ze ons als toekomstige huurders een overnameprijs, anders zullen ze de aangebrachte zaken zelf meenenemen.

Ik vroeg mij af in hoeverre zij deze zaken terug mogen wegnemen, en in welke mate wij verplicht zijn te betalen om dit voorkomen?

Alvast heel erg bedankt voor uw antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 22 mei 2010 21:11

Beste,

Ik heb een private huurovereenkomst getekend voor een gezinswoning. De vorige huurders hebben naar eigen zeggen een aantal wijzigingen aangebracht in het pand. (Aanbrengen gordijnroedes en gordijnen, plaatsen WC rol houders en handdoekgrepen, ophangen spots, aanbrengen veluxverduisteraar, ...)

Nu vragen ze ons als toekomstige huurders een overnameprijs, anders zullen ze de aangebrachte zaken zelf meenenemen.

Ik vroeg mij af in hoeverre zij deze zaken terug mogen wegnemen, en in welke mate wij verplicht zijn te betalen om dit voorkomen?

Alvast heel erg bedankt voor uw antwoord!
Gordijnen en verlichtingsarmaturen, e.d. die werden geplaatst door de huurder mogen worden meegenomen. Het betreft roerende zaken, vergelijkbaar met meubels en decoratievoorwerpen.
U kan als nieuwe huurder wel niet gedwongen worden deze zaken over te nemen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

AnthonyB
Topic Starter

#3 , 22 mei 2010 21:15

Heel erg bedankt voor uw snelle antwoord!

Zijn er dan zaken waarvoor ze ons niet kunnen laten betalen? Ik geef even het volledige lijstje, heb aangeduid welke zaken ik al beantwoord weet dankzij uw antwoord.

Gordijnen + verduisteringsgordijnen -> Betalen
Gordijnroedes
veluxverduisteraar
vloerbedekking zolderkamer
halogeenspots -> Betalen
verlichting + handdoekgrepen + kapstok + wc rolhouder

Vriendelijke Groeten

Reclame

roharro

#4 , 22 mei 2010 21:26

Heel erg bedankt voor uw snelle antwoord!

Zijn er dan zaken waarvoor ze ons niet kunnen laten betalen? Ik geef even het volledige lijstje, heb aangeduid welke zaken ik al beantwoord weet dankzij uw antwoord.

Gordijnen + verduisteringsgordijnen -> Betalen
Gordijnroedes
veluxverduisteraar
vloerbedekking zolderkamer
halogeenspots -> Betalen
verlichting + handdoekgrepen + kapstok + wc rolhouder

Vriendelijke Groeten
Steeds in de veronderstelling dat de vorige huurders deze voorwerpen zelf hebben gekocht kunnen ze al die voorwerpen meenemen.
Maar het zal, ingeval van discussie, eerder een problem zijn dat moet opgelost worden tussen vorige huurder en verhuurder en niet zozeer tussen oude en nieuwe huurder.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”