werken in tuin

FRANSV
Topic Starter

werken in tuin

#1 , 19 mei 2010 15:48

De verhuurder heeft mijn huur opgezegd, maar ik heb nog enkel maanden te gaan voor ik er uit moet; toch is de verhuurder bomen in de tuin aan het kappen en nu de tuin aan het ophogen met aarde. (Hierbij komen graafmachines en alles aan te pas.) Alleszins kan de tuin niet meer gebruikt worden... Ook de buurman helpt de verhuurder mee. Die lopen dus gewoon op het gehuurde goed rond wanneer ze het goeddunken!! Ik heb het al door een deurwaarder laten vaststellen en door de politie, maar die mannen komen gewoon terug om mij uit te dagen en doen gewoon voort. Als ik de politie bel willen die zelfs nietkomen, en trouwens al de eerste keer dat ze kwamen was het al fameus aandringen om die mannen een pv te laten opmaken ... het gaan hier om een burgerlijke zaak zo zeggen zij ... Is de politie niet verplicht telkens een pv op te stellen? Ik den dat hier toch al grondrechten worden geschonden niet : privacy ... Als ik naar de Vrederechter zou stappen, moet ik die mannen ondertussen maar verder laten doen ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 mei 2010 17:40

U dient zo spoedig mogelijk naar het vredegerecht te stappen zodat er eventueel een dwangsom per overtreding kan vast gelegd worden.

Niets belet u de werken ongedaan te maken... tot het einde van het contract hebt u en niemand anders het genot van de tuin.

bartvdv

#3 , 19 mei 2010 18:12

Vreemd dat de politie hier niet wil op ingaan.

Dat is minstens huisvredebreuk en indringing; dus een strafbaar feit. Raken zijn binnen via een poort die normaal afgesloten kan worden? Al een keer gebeld naar de politie met de mededeling dat er ongenode gasten rondlopen in - voorlopig nog steeds - jouw tuin?

Reclame

FRANSV
Topic Starter

#4 , 19 mei 2010 20:31

ze moeten niet via een poort of zo, ze kunnen er op via de naastliggende weide die toch ook van hen is. Alleszins de politie beweert : "burgelijke zaak" ... geen misdrijf dus niet hun affaire ... straf toch eigenlijk hé

Terug naar “Huren”