Lekkend dak

Sg6
Topic Starter

Lekkend dak

#1 , 17 mei 2010 19:22

Hoi,

Vorig jaar omstreeks deze tijd heeft men bij ons huurhuis nieuwe ramen komen plaatsen. Dit allemaal goed en wel verlopen maar na x aantal weken toen het begon te regenen stond onze keuken wat onder water.
Hier heb ik de huisbaas op de hoogte gebracht en binsdien is er plastiek op het dak gelegd wat nu herleid is enkel druppelen in de keuken.
Nu zijn we bijna een jaar ver en nog steeds geen hersteld dak. Ook al doet de huisbaas moeite om de onderaannemer tot bij ons te laten komen (onderaannemer is de man die de schade heeft aangericht). Ik heb ook al voorgesteld dat hij beter iemand anders zoekt maar tevergeefs.
Iedere maand gingen we toch wel vragen over de stand van zaken dus ik ben dus heeeeel geduldig geweest.

Wat doe ik nu best zodat de zaak iets sneller opgelost geraakt. De huisbaas is een goed man maar zijn manier van aanpak is niet goed.
Hopende dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg
Andries

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 mei 2010 21:03

U schrijft de man in kwestie vriendelijk aangetekend aan dat u begrip heeft voor de situatie doch dat het lekkende dak in de keuken nu reeds bijna een jaar aansleept, dat de schade aan de keuken hierdoor blijft toenemen, dat u absoluut weigert om de verantwoordelijkheid voor deze schade te dragen omdat u hem reeds op datum 1, 2, 3, 4, 5, ... hebt gewaarschuwd maar dat het probleem niet opgelost raakt. Dat indien u voor het einde van de maand mei geen datum hebt waarop de aannemer ten laatste op 30 juni het dak komt herstellen u verplicht zal zijn het vredegerecht in te schakelen om de reparatie te laten verplichten en om uw rechten op genot van het pand te vrijwaren.

Met vriendelijke groeten enz.

Krijgt u een bevestiging van een datum, dan bedankt u hem aangetekend om u te laten weten dat X op datum het dak zal komen repareren.

Op deze wijze heeft u een bewijslast mocht het effectief tot een geding komen.

Sg6
Topic Starter

#3 , 17 mei 2010 21:10

Hoi,

Vriendelijk bedankt.
Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg
Andries

Reclame

Sg6
Topic Starter

#4 , 29 mei 2010 23:09

Hoi,

Vorige week donderdag heb ik de aangetekende brief verzonden. De huisbaas op de hoogte gebracht. Vrijdag heeft hij de brief ontvangen en zaterdag ochtend is het dak gerepareerd. Het heeft intussen goed geregend en het lek is uiteindelijk opgelost en dit in 3d tijd!
Het is toch erg dat je mensen echt moet gaan dwingen!

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

Mvg
Andries

Vandebos

#5 , 30 mei 2010 01:06

Bij sommige (ver)huurders spijtig de enige wijze om ze tot actie aan te porren. De portefeuille kietelen werkt meestal.

8)

Terug naar “Huren”