uit elkaar - huuropzeg

felix
Topic Starter

uit elkaar - huuropzeg

#1 , 23 apr 2010 16:51

xxxxx
Laatst gewijzigd door felix op 26 apr 2010 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 apr 2010 17:01

Misschien even de situatie uitleggen...
Ik had sedert een tweetal maanden een 'geheime' relatie met x. :oops: (ik had relatie en hij was getrouwd) Begin maart, hebben we onze relatie opgebiecht en zouden we gaan samenwonen. Even ingewoond bij iemand. Op 10 maart samen contract getekend voor appartement. Op 19/3 zouden we erin trekken. op 18/3 zegt x dat hij het toch niet meer ziet zitten, en dat hij teruggaat naar zn'n vrouw. Hij verhuist diezelfde dag nog al z'n meubels terug naar z'n vrouw. Ik ben ten einde raad. Kan terecht bij vriendin. In app alleen blijven is geen optie voor mij. X zegt dat ik geen schuld eraan heb, en dat hij voor alle kosten zal opdraaien... Dat heeft hij ook aan immokantoor gezegd trouwens. Twee dagen na z'n beslissing, komt hij terug naar mij... hij was fout zei hij, en wil me terug!! Hij verhuist al z'n gerief terug naar app. Nog eens twee dagen later, als hij merkt dat ik niet terugkom, gaat hij terug bij z'n vrouw. De volgende weken smeekt hij me om terug naar app te gaan met hem....
Ondertussen ben ik terug naar mn ex gegaan.
Ik stel hem voor om gezamelijk het appartement op te zeggen, voor 16/04. Hij gaat akkoord. Ik stuur hem een opzegbrief op, die ik al heb ondertekend, en vraag of hij die ook wil tekenen, en aangetekend versturen naar eigenaar. Ik ben dan vertokken op reis. Toen ik op 15/04 teugkwam bleek dat hij niet had opgezegd... want hij was terug verhuisd naar appartement!!! Hij vroeg me of ik ook naar daar kwam.
Ik heb op 15/04 dan zelf een brief (aangetekend) verstuurd naar de eigenaar, waar ik zei dat ik mijn deel van de huurovereenkomst wou opzeggen, en dat het huurcontract aldus zou moeten worden aangepast, op zijn naam alleen, aangezien hij daar nu woonde. (had echter zijn domicilie nog niet verzet)
Enkele dagen erna belt hij mij, om te zeggen dat hij eist dat ik opdraai voor de helft van alle kosten.... omdat ik zo laf geweest ben om zonder zijn medeweten mijn deel van de overeenkomst op te zeggen??!!! (wie is er laf geweest???) ondertussen is hij dan voor de derde maal teruggegaan naar z'n vrouw en heeft ook z'n opzeg gegeven...
Op het immokantoor zeiden ze me om af te wachten...
Vinden dat hij het recht niet heeft dit te eisen, en als ik niet betaal, dat hij dan toch zal aangesproken worden om het volle opzegbedrag te betalen. Mijn 'opzeg' loopt van 15/04, deze maand is reeds betaald. Dus enkel 15 mei en 15 juni kan ik nog moeten opdraaien voor een halve maand. Hij heeft te laat opgezegd dus 15 juli zal hij dan sowieso nog een volle maand moeten betalen.
De waarborg zal gebruikt worden om de 'boete' te betalen van 3 maanden.
Iemand suggestie hoe ik dit verder best aanpak????

Sorry voor de uitgebreide uitleg :? , maar wou dat het beetje duidelijk was ...
Een en ander hangt af van het type contract en wat er juist in staat. Dit heeft invloed op termijn van opzeggen en al of niet hoofdelijke aansprakelijkheid voor betaling van de gehele huur. Het is bijgevolg niet zeker of u aan uw verplichtingen kan voldoen door slechts een halve huur te betalen gedurende drie maanden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

felix
Topic Starter

#3 , 23 apr 2010 18:14

Is contract van 9 jaar. Hij betaalt sowieso ook halve maand huur...

Reclame

Vandebos

#4 , 23 apr 2010 22:42

Als jullie samen het contract hebben ondertekend en er in het contract een hoofdelijke veranwoordelijkheidsclausule is opgenomen kan je aangesproken worden voor de helft van de maand juli.

Terug naar “Huren”