vergoeding vloerbekleding

maria2
Topic Starter

vergoeding vloerbekleding

#1 , 23 apr 2010 13:53

Ik heb mijn huurcontract voor juni opgezegd (na 3 jaar). De verhuurder wil mij kosten aanrekenen voor afdrukken van kasten, zetels en bedden in de vloerbekleding (deze was nieuw bij begin huurcontract) . Is dit normaal en zo ja hoeveel mag deze kost bedragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 apr 2010 16:14

Tenzij de vloerbedekking is gescheurd valt dit onder normaal gebruik van het pand en sleet aan de vloer. (tenzij de de verhuurder in zijn contract eist dat de huurder gewichtloos meubilair dient te gebruiken..)

maria2
Topic Starter

#3 , 23 apr 2010 17:31

Zelfs nadat ik maar 3 jaar van mijn contract uitgedaan heb. De verhuurder zal hoogstwaarschijnlijk nieuwe bekleding moeten leggen als de nieuwe huurder bezwaar maakt tegen die pootafdrukken.

Reclame

Vandebos

#4 , 23 apr 2010 22:23

Dan zal de verhuurder dienen aan te tonen dat uw meubels specifiek verantwoordelijk zijn voor een vervroegde aftakeling van het vinyl dat hij heeft gelegd.

Afdrukken van meubilair en vinyl gaan nu eenmaal samen. (tenzij hij van het goede dure spul heeft gelegd, klasse 4 of hoger..)

Bovendien mag die verhuurder niet vergeten dat hij niet de prijs voor het vervangen van de vinyl mag aanrekenen doch enkel de prijs van de beschadigde gedeeltes...

Als u bij een betwisting naar de vrederechter zou stappen en er wordt een onpartijdige expert aangesteld zou uw verhuurder wel eens zeer ernstig kunnen verschieten.

JohnD

#5 , 24 apr 2010 12:04

Ik heb idd. ook ooit eens iets gelezen dat afdrukken van meubilair niet als schade ten laste van de huurder mogen beschouwd worden. Er was echter een uitzondering bij of een beschrijving welke soort afdrukken als normale slijtage mogen aanzien worden. Ik herinner me spijtig genoeg niet meer waar ik dat gelezen heb.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2010 12:43

Kan lachen geblazen zijn als hij daarmee naar vrederechter trekt.
heb al eens verteld --- vroeg alle mogelijke schade zelfs wasvlekken op vloerbekleding die van huurder was - een nieuwe deur wegens kras op - nieuw behang wegens gaten in muur enz enz
De vloerbekleding werd door ons verwijderd - betonchape erronder ---voor de deur was het geloof ik 20 fr - en de gaten moesten gedicht worden.
Gezien hij blijkbaar het huurcontract niet goed gelezen had - (was nieuwe eigenaar) en huurcontract was met oude eigenaar afgesloten stond hij ook in het donker want wij hebben alle zekeringen en lampen meegenomen - waren ook van ons ( beschreven in contract).

Terug naar “Huren”