Opzettelijke schade

els1234
Topic Starter

Opzettelijke schade

#1 , 19 apr 2010 16:24

Wat zijn mijn juridische mogelijkheden mbt opzettelijke schade?

Vloer in natuursteen doordrenkt met donkere vloeistoffen, keuken volledig bekrast, andere zaken met verf beklad ... Overduidelijk opzettelijk, voor duizenden euro's ... Een wraakactie, en dit alles omwille van een geschil tussen mezelf en de huurder. De ex-huurder is onvermogend en werkt niet ...
Laatst gewijzigd door els1234 op 19 apr 2010 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 apr 2010 16:31

Dat is vandalisme. Kijk na of uw verzekering dat risico dekt.
Weet echter niet zeker of verzekering ook vandalisme dekt veroorzaakt door huurder.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

els1234
Topic Starter

#3 , 19 apr 2010 18:51

Kan ik hem hiervoor niet strafrechterlijk vervolgen? Ik schat de schade op 7.500 à 10.000 euro.

Reclame

j.demoor

#4 , 21 apr 2010 11:33

“Art.521.Hij die...door welk middel ook, gebouwen...die aan een ander toebehoren, geheel of ten dele vernielt, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar. Bij onbruikbaarmaking met het oogmerk om te schaden, is de straf vijftien dagen tot drie jaar gevangenis en geldboete van vijftig frank tot vijfhonderd frank...”(Strafwetboek 8 juni 1867).

U kan dus strafklacht neerleggen bij de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”