huur samen met mijn vriendin een huis, maar ik wil weg...

bvh
Topic Starter

huur samen met mijn vriendin een huis, maar ik wil weg...

#1 , 18 apr 2010 11:34

Hey,
ik huur samen met mijn vriendin sinds een jaar een huis - we hebben samen het geregistreerd huurcontract ondertekend....
het gaat al enkele maanden niet meer zo goed in de relatie, en ik zou graag willen verhuizen - ik weet dat de opties zijn het huidige huis de huur opzeggen of een brief opstellen waar ik het verklaar het huurhuis te verlaten en waar mijn vriendin verklaart daar verder te blijven huren en dit te laten registreren.
maar het probleem is dat mijn vriendin aan geen van beide mogelijkheden wil meewerken, ze wil gewoon geen van beide optie's ondertekenen...!

wat zijn mijn alternatieven ?
kan ik toch zo maar opstappen ?

vriendelijke groet,
Bert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 apr 2010 12:05

U zal naar het vredegerecht dienen te stappen met een verzoekschrift art 1344bis/ e.v. Ger.W. met daarin het verzoek het huurcontract te vernietigen op kosten van beide partijen daar één van de ondertekenaars weigert mee te werken aan een minnelijke oplossing.

Kostprijs:

€ 6 bewijs van woonst.
€ 35 op rol plaatsen van geding

eventuele gerechtskosten en kosten verbreking huurcontract.

Ik plaats hier eventueel bij daar het nog steeds mogelijk is dat jullie in de voorafgaande verzoeningspoging tot een akkoord komen. (uw partner kan plotseling "het licht" zien... meer bepaald het kostenplaatje van koppigheid..)

bvh
Topic Starter

#3 , 18 apr 2010 14:07

alvast dank !
heeft er iemand hier ervaring met deze voorgstelde werkwijze ?

grtz,
Bert

Reclame

bvh
Topic Starter

#4 , 19 apr 2010 10:48

en nog een vraagje :
kan ik ondertussen de huidige woonst al verlaten ?

Bert

Vandebos

#5 , 19 apr 2010 13:01

Op eigen verantwoordelijkheid...

U zou dan best eens met de verhuurder afspreken zodat er een voorlopige plaatsbeschrijving kan opgemaakt worden. Kwestie van te voorkomen dat mevrouw ondertussen het halve gebouw sloopt en u een deel van de factuur gepresenteerd krijgt..

Lees eens uw huurcontract na of er een hoofdelijke verantwoordelijkheidsclausule in het contract is opgenomen.

Terug naar “Huren”