Hallo.
Ik maakte 8 jaar geleden een einde aan mijn huurcontract (verhuisde naar mijn eigen woning).
Het immokantoor belde mij om te zeggen dat de huisbaas een overdreven hoge vergoeding vroeg voor het kuisen van de verwarmingsketel.
Ik heb verschillende keren, via het kantoor gevraagd om de waarborg eindelijk vrij te geven.
Nu komt mijn "ex huisbazin" af met een factuur voor een nieuwe vaatwasser, factuur die opgemaakt is ruim een jaar na mijn vertrek.
de vaatwasser die er stond toen ik in het huurhuis trok was nieuw, maar werkte niet. Ik liet dat onmiddellijk schriftelijk (niet aangetekend, zelf overhandigd op het kantoor, in de bus bij de huisbaas) weten. Het toestel was nog onder waarborg. Er is nooit iets aan gedaan. Ik heb dus 4 jaar de vaatwasser niet kunnen gebruiken.
Verder heb ik gehuurd mét telefoonaansluiting, die er niet was, waarvoor ik 6800 BEF betaald heb, heeft de verwarming nooit deftig gewerkt, water in de kelder, doorregenen op zolder, enzovoort enzoverder. Alles werd onmiddellijk gemeld aan het immokantoor én aan de huisbaas.
Nu weigert de huisbaas de huurwaarborg vrij te geven het immokantoor weigert te bevestigen dat zij een vergoeding vroeg voor de brander...
Wat kan ik hieraan doen?
Kan iemand raad geven?
Ik las ergens dat de bank na 10 jaar de huurwaarborg vrijgeeft.. Is dt zo?
Thx.