Hallo,
Het huurgeld van deze maand, wat normaal voor de 5e moet gestort worden, is deze maand pas de 8e van onze rekening gegaan, en stond dus pas de 10e op de rekening van onze huurbaas.
Onze werkgever had de papieren voor zijn sociaal secretariaat niet doorgestuurd, en kon ze door het paasweekend pas doorfaxen op 6 april. Daardoor stond ons loon er dus later op en zijn wij een paar dagen te laat met de huur.
Nu zei de huisbazin ons deze morgen dat de dochter besloten had om het huurcontract op te zeggen. Dat kan toch helemaal niet? Wij hebben altijd op tijd betaald en hebben verder geen problemen met onze huisbazin. Zij is echter een oude mevrouw, en de meeste zaken worden dus door de dochter geregeld.
De huisbazin zit er zelf ook mee in.
Toen ik haar vroeg op welke basis ze dan het huurcontract zou opzeggen, zei ze dat haar dochter ging aangeven dat haar zoon( dus de kleinzoon van de eigenares) binnen 2 maanden uit het buitenland komt, en dat die hier dan zou komen wonen. Maar ze zei ook dat ze dat niet zou zien gebeuren. Zijn ouders wonen bijna een uur rijden van hier, hij zou niet zo ver van zijn familie gaan wonen.
Nu is mijn vraag, kunnen wij hier iets aan doen? Het is een appartelment waar we wonen, we waren van plan om hier een hele tijd nog te blijven wonen, ik heb echt geen zin om weer te verhuizen, en al die kosten dan weer voor een verhuisfirma (hier is geen lift, alleen een smalle trap, we wonen op het tweede, we kunnen onze meubels alleen via een verhuiswagen met lift verhuizen).
Wie weet er raad?
Alvast bedankt