Beste,
Ik huur een appartement. Contract werd afgesloten op datum van 16.06.2007 - geregistreerd en werd afgesloten voor een periode van 9 jaar - huurprijs 600 euro na indexering nu huurprijs 630 euro.
Ik heb op 15.03.2010 mijn huur (3 maand op voorhand) opgezegd via aangetekend schrijven om te vertrekken eind juni 2010.
Huurbaas beweerde dat ik schadevergoeding moest betalen van 630 euro (1 maand huur) omdat ik tijdens het 3de jaar opzeg??? Terwijl ik gewoon mijn 3 jarige periode uitdoe. Na lang discussieren heeft hij gezegd dat hij het wil aanvaarden en dit een toegeving is van hem en niet wettelijk is....
Nu is het ook zo dat hij het appartement te huur zet (ook niet wettelijk gewoon een briefje aan de ruit te huur met telefoonnummer) mensen vragen aan mij de huurprijs ik zeg 630 euro (mits nog de huurindexering van dit jaar) maar indien mensen bellen is zijn huurprijs 675 euro.
Ik ben er mij bewust van dat die man ook gewoon nog geld van mijn borg zal nemen omdat hij gewoon uit is op extra geld. Mijn vraag is ben ik wettelijk in orde (er is geen schade alles is zelf netjes geschilderd sinds 2 maand & is onderhouden alsof het mijn eigen appartement is) en heeft hij zomaar het recht om de huurprijs zoveel te verhogen?
Alvast bedankt voor uw antwoord,
Mvg,