Huur per dag ipv per maand na ontbinding contract

els1234
Topic Starter

Huur per dag ipv per maand na ontbinding contract

#1 , 05 apr 2010 09:04

De huurder betaalt al sinds december niet meer, we hebben in het vonnis over gans de lijn gelijk gekregen, we gaan over gaan tot de betekening en uithuiszetting.

We hadden gevraagd om voor iedere 1e van de maand dat hij nog in het appartement is een volledige maand huur aan te rekenen. Echter, de huurder moet sinds de ontbinding van het contract van de rechter slechts een som per dag betalen (wat x30 neerkomt op de maandprijs). Is zoiets normaal?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 apr 2010 10:39

Ja, het contract is ontbonden. Men spreekt in dit geval niet meer van huurgelden doch van een bezettingsvergoeding. Deze wordt bij wet per dag gerekend (is per maand gelijk aan de maand huur zonder algemene onkosten) en mag slecht aangerekend worden per dag, niet per maand zoals huur.

Mag ik u wel aanraden om in alle communicatie met de huurder in geen geval nog te spreken over huur? Een degelijke advocaat kan dergelijke communicaties aangrijpen om te trachten aan te tonen dat er na het vonnis een nieuwe overeenkomst is opgesteld.

els1234
Topic Starter

#3 , 05 apr 2010 11:14

Bedankt. Je schrijft dat de bezettingsvergoeding de huur moet zijn 'zonder' de algemene kosten.

De bezettingsvergoeding per dag in het vonnis x30 is wel gelijk aan de huurprijs + algemene kosten (algemene kosten zijn 15% van de totale maandelijkse som). Dit stelt toch geen mogelijk probleem voor het vonnis mag ik hopen, ik heb reeds kosten genoeg gemaakt.

Reclame

Vandebos

#4 , 05 apr 2010 11:18

Als de vrederechter zo heeft gevonnist dan is er geen probleem.

Terug naar “Huren”