#3 , 05 apr 2010 01:21
@CreativeSamurai
Onafhankelijk van het feit dat je al of niet een uittredende plaatsbeschrijving getekend hebt wil ik je er toch attent op maken dat er nogal wat huisbazen de mening toegedaan zijn dat je een woning zo maar van de ene persoon naar de andere kan doorverhuren zonder een en ander in orde te maken of op te knappen.
Dat is een illusie. Om een goede indruk te geven aan een nieuwe huurder valt er altijd wat op te knappen. Sommige van die opkapbeurten kan de verhuurder zelfs moeillijk aan de huurder doorrekenen. Ik denk daarbij aan de zaken die aan ouderdom onderhevig zijn. Wat dus duidellijk ten laste is van de verhuurder.
Wat jouw huurder hier aan jou doorrekent is volgens mij overdreven en spijkers op laag water zoeken; tenzij er dus bij je uittredende plaatsbeschrijving moest vermeld staan dat de woning in een uitermate vervuilde toestand werd achtergelaten.
Een goede verhuurder weet dat er altijd wat kosten verbonden zijn aan het doorverhuren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard