Vader vraagt huur

gebruikersnaam
Topic Starter

Vader vraagt huur

#1 , 30 mar 2010 18:45

Mijn vriendin haar moeder is enkele jaren terug overleden. Vader is nu het huis uit en woont in bij zijn nieuwe vriendin.

Vader vraagt nu aan zen dochter elke maand huur maar is niets van huurcontract opgesteld.

1. Dochter is niet verplicht iets te betalen, juist?
2. Kan vader zomaar dochter buitenzetten? Ze is wel al meerderjarig en werkt reeds.
3. Kan het zijn dat het huis voor een deel van de dochter is, het deel van haar moeders kant?

dankjewel! :D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 mar 2010 20:59

[quote="gebruikersnaam"]Mijn vriendin haar moeder is enkele jaren terug overleden. Vader is nu het huis uit en woont in bij zijn nieuwe vriendin.

Vader vraagt nu aan zen dochter elke maand huur maar is niets van huurcontract opgesteld.

1. Dochter is niet verplicht iets te betalen, juist?
2. Kan vader zomaar dochter buitenzetten? Ze is wel al meerderjarig en werkt reeds.
3. Kan het zijn dat het huis voor een deel van de dochter is, het deel van haar moeders kant?

dankjewel!

ad 1: als de dochter meerderjarig is, eigen inkomsten geniet, ...waarom zou ze dan geen huur moeten betalen?
ad 2: ja dat kan hij
ad 3: indien het huis gemeenschappelijke eigendom was van beide ouders dan heeft de dochter hoogstwaarchijnlijk de helft van het huis in blote eigendom geërfd; de andere helft blijft eigendom van de vader en die heeft ook het vruchtgebruik van de helft die aan zijn overleden echtgenote toebehoorde
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#3 , 30 mar 2010 20:59

De vriendin woont in het huis van de vader? Terwijl de vader bij de nieuwe liefde van zijn leven woont?

1. Waarom zou de dochter niet verplicht zijn te betalen. Een mondeling huurcontract is ook een huurcontract. het is wel zo dat de wanneer pa of vriendin eist dat het op papier wordt gezet op papier gezet dient te worden.

2. Als ik het goed begrijp is het hier niet een dochter die nog onder het dak met de vader woont. Er is immers sprake van een contract en hopelijk heeft de dochter altijd via overschrijving betaald. Het lijkt me in een dergelijk ten zeerste adviseerbaar voor de vader dat een dergelijke uitzetting via de geijkte procedure langs het vredegerecht verloopt.

3. Hangt af van het huwelijkscontract, de wijze van verwerving van het huis, eventueel testament.

Reclame

Terug naar “Huren”