probleem huisbaas

orophin
Topic Starter

probleem huisbaas

#1 , 29 mar 2010 19:54

Eerst en vooral goede avond iedereen,

Even een korte inleiding. Ik ben een 25 jarige jongeman die nu sinds een jaar samen met mijn schoolgaande broer een jaar en een maand in ons huidig apart wonen. Dit is ondertussen mijn tweede apartement dit om reden dat het korter bij mij mijn werk en openbaar vervoer is.

Voor nieuwjaar heeft mijn werkgever van de een dag op ander dag beslist om zijn onderneming stop te zetten daar hij te oud werd. Ik werkte hier al +- 7 jaar. Ik was echt verrast dat dit gebeurde, waarbij ik ook mijn huisbaas ingelicht over het feit dat ik achter kon geraken op mijn huur en of we iets konden regelen. Die reageerde hierop dat hij wel eens ging spreken met zijn vrouw. Echter niets meer gehoord,+- 2 maand later (had reeds al nieuw werk gevonden,was echter nog wachten om te beginnen), plots een dagvaardiging. Waarop ik ook belde naar huisbaas met de vraag wat er was,waarop hij me koel antwoorde praat maar met mijn advocaat. Vonnis uitgesproken, resultaat : 2 maand huur (welke ik ondertussen al voor een deel betaald had), schadevergoeding van 3 maand !!! , + alle kosten van dossier , dagvaardiging,.... als besluit stond er ook op: "Vruchteloos poogden wij partijen te verzoenen. Wij stellen vast dat partijen geen verzoening mogelijk is" en wanneer zou dat dan wel geweest zijn???
Waarop ik terug belde naar mijn huisbaas met de vraag hoe het dan zat met mijn waarborg en enige uitleg.Waarop weer het leuke antwoord, dat moet je aan de advocaat vragen.

Tevens is er ook dit : vanaf het begin dat ik hier woonde was er een raam dat kapot was en dat niet zo goed sluite (moest verwarming dan maar harder zetten), de afvoer van de wasmachine was vollledig verstopt, heb dit ook vermeld aan huisbaas. Wel we zijn nu een jaar verder, ik heb ondertussen zelf een nieuwe afvoer laten steken, en het raam dat is nog altijd niet gemaakt. Verder heb ik ook douchekoppen moeten vervangen als ik hier introk, is er een antieke brandblusser en waren er nergens lampen.

Wat nu mijn echte vraag is, kan ik hier iets tegen doen, heb ik een been om op te staan?

Graag een beetje advies

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 mar 2010 21:53

Bent u naar de zitting geweest?

Reclame

Terug naar “Huren”