ik betaal huur, maar kan er nog niet wonen

sarahelst
Topic Starter

ik betaal huur, maar kan er nog niet wonen

#1 , 16 mar 2010 17:20

Hallo,

Ik heb een kei gezellig huisje gehuurd, maar de de eigenaar moet nog een boiler plaatsen en men gasleiding opnieuw laten leggen. Hierdoor heb ik nog geen verwarming en geen warm water; ik kan er dus nog niet wonen, maar toch betaal ik al huur!!! Ik weet dat dit tegen de wet is, maar ik ben opzoek naar websites/links die dit "uitspreken" om voor te leggen aan de eigenaar, want ze is niet zo snugger en snapt niet wat er scheelt als ik klaag...

Alvast bedankt voor de hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 mar 2010 18:53

In een geval als dit spreekt men van genotsderving. Door een gebrek aan basiscomfort dat inbegrepen is in het huurcontract kan u niet ten volle genieten van het pand dat u huurt. Het beste is dat u de verhuurster schriftelijk in gebreke stelt voor deze genotsderving en haar hiervoor om een korting op de huur verzoekt voor de gehele periode dat dit gebrek aanhoudt.

Mocht u met een dergelijk dossier naar de vrederechter stappen is dat ook wat u toegekend zou krijgen. (voor gebrek aan verwarming en warm water lijkt een korting van 25% me het maximum)

Reclame

Terug naar “Huren”